Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLättere= snabbare?
You need to log in to create posts and topics.

Mumel... Jag har dock lite svårt att tänka mig att man kan vara nöjd med ett resultat som är >10min långsammare (10min är mycket!!) än vad man sätter upp som drömmål. Att ordet "dröm" ingår betyder inte att det bara ska kännas realistiskt när man sover. A

Ang. svaret på Leifs invändning. Jaha, men det hjälper ju inte. Hon kanske tränar på jätte bra och hårt fram tills dess, sen blir det 1:58 (vilket jag tycker vore helt ok), men som hon blir skitmissnöjd med pga att ni andra lurat henne till att 1:45 är mö

Som jag skrev innan så var det ett exempel för att illustrera principen, inte en faktiskt rekommendation. Jag hade lika gärna kunnat skriva 1:45, 1:48, 1:51 eller 1:45:01, 1:45:04, 1:45:07 men då hade det kanske inte varit lika uppenbart vad jag avsåg 🙂

Jodå, jag förstår principen, men tycker spannet är för stort. Man kan inte ha 1:45 som drömmål och sen vara nöjd med 1:58. Jag tycker väl snarare det hade varit MER uppenbart vad du menade om du angivit 1:45, 1:48, 1:51. Att prata om 1:45 och 1:55 på samm

Eh, inlägget jag refererade till har editerats...

Man måste alltså bli missnöjd om man inte når drömmålet? Man får inte vara nöjd med mindre, oavsett dagsform, väder och vind eller andra hänsyn?

Herregud, jag var supernöjd med min tid i Uppsala men jag missade drömmålet med en halvtimme. Jag skulle med

Jag kan ju lugnt säga att det blev en intressant tråd. Min fråga var ju om jag kan tänkas bli snabbare om jag tappar några kg, men det verkar inte vara svaret. Däremot längre distanser och mer explosiv träning? 1.45 kanske inte är realistiskt i dagsläget

Jo, du bör springa snabbare om du väger mindre.

Orkar du inte träna på grund av undervikt/bantning så lär det inte bli 1:45.
Du måste äta för att kunna träna och sedan kan du få ett bra löpsteg som inte ger dig för stor rörelse i höjdled.

Ha så skoj.

Okej, då blir det väl att hoppa lördagsgodiset då..