Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 21:04Nog har jag lite hull (1.70, 58) och det är därför jag försöker köra lite styrka. Just det här med vikten slog mig när den interna tävlingen blev aktuell. Vill ju sååå gärna vinna.
Nog har jag lite hull (1.70, 58) och det är därför jag försöker köra lite styrka. Just det här med vikten slog mig när den interna tävlingen blev aktuell. Vill ju sååå gärna vinna.
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 21:06Tävlingshuvud? 🙂
Tävlingshuvud? 🙂
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 21:10Absolut. Blir så tjurig annars.
Absolut. Blir så tjurig annars.
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 21:12Det måste ju vara jättebra att kunna ta till i intervallöpningen, kunna peppa sig själv med att "han ska inte få vinna!" eller "Jag ska klå hennes tid!". Jag är inte riktigt sån, men jag skulle vilja vara. Det verkar vara ett förbaskat bra bränsle till in
Det måste ju vara jättebra att kunna ta till i intervallöpningen, kunna peppa sig själv med att "han ska inte få vinna!" eller "Jag ska klå hennes tid!". Jag är inte riktigt sån, men jag skulle vilja vara. Det verkar vara ett förbaskat bra bränsle till in
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 21:23Du behöver nog inte fokusera på vikten för att ev nå 1:45. Tuffa pass på rätt sätt behövs. Ta hjälp av en kunnig å sätt ihop ett litet schema så grejar du det nog.
Du behöver nog inte fokusera på vikten för att ev nå 1:45. Tuffa pass på rätt sätt behövs. Ta hjälp av en kunnig å sätt ihop ett litet schema så grejar du det nog.
Quote from Funbeat user on 9 December 2008, 23:47vikt och vikt, 58 små ynkliga kilon på 170 cm är väl inte så mycket? Tänk luftmotstånd i stället och byt till ett par snabbare glajjor så kapar du lätt några sekunder per kilometer 😉
vikt och vikt, 58 små ynkliga kilon på 170 cm är väl inte så mycket? Tänk luftmotstånd i stället och byt till ett par snabbare glajjor så kapar du lätt några sekunder per kilometer 😉
Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 08:16Håller med Håkan, jag är lika lång men 6kg tyngre och tror nog att jag skulle ta mig runt en halvmara på 1.45 utan att känna att vikten sinkar mig särskilt mycket 🙂 (inte testat just den distansen men gör milen på 45) Lycka till!!
Håller med Håkan, jag är lika lång men 6kg tyngre och tror nog att jag skulle ta mig runt en halvmara på 1.45 utan att känna att vikten sinkar mig särskilt mycket 🙂 (inte testat just den distansen men gör milen på 45) Lycka till!!
Quote from Lars Mörrby on 10 December 2008, 09:1958 kg är inte mycket...
Ide - Om du springer med en ryggsäck som väger 37kg (så du kommer upp i min viktklass) hela vintern så kommer det troligen att kännas otroligt lätt till våren när du testar att springa utan. 🙂
Men gå ner i vikt - tänk om det ko
58 kg är inte mycket...
Ide - Om du springer med en ryggsäck som väger 37kg (så du kommer upp i min viktklass) hela vintern så kommer det troligen att kännas otroligt lätt till våren när du testar att springa utan. 🙂
Men gå ner i vikt - tänk om det ko
Quote from Elias Engqvist on 10 December 2008, 09:21Mja, det där var nog ett skämt va börje? Det är ingen bra idé - bortsett från att det är väldigt svårt att springa med en så tung ryggsäck så är det ett bra sätt att dra på sig skador!
Mja, det där var nog ett skämt va börje? Det är ingen bra idé - bortsett från att det är väldigt svårt att springa med en så tung ryggsäck så är det ett bra sätt att dra på sig skador!
Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 09:28Ska prova om det stämmer även på mig att jag blir snabbare om jag blir lättare.
Jag har i alla fall blivit långsammare när jag blivit tyngre.
Ska prova om det stämmer även på mig att jag blir snabbare om jag blir lättare.
Jag har i alla fall blivit långsammare när jag blivit tyngre.