Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLättviktsko vid träning?
You need to log in to create posts and topics.

Är på jakt efter nya skor och har just nu Asics GT 2120. Tidigare hade jag ett par DS Trainer som jag var grymt nöjd med och de känns smidigare på något sätt än GTn.

Nu när jag var inne för att prova så sa han att jag inte ska ha ett par DS Trainer då d

DS Trainer är ju ingen utpräglad tävlingssko utan snarare en lite lättare träningssko. Jag har haft den under tävlingar samt kvalitetspass tidigare, men nu gått över till att även använda den som mängdträningssko. Sprang marathon i den senast igår 🙂

Jag fick höra samma och struntade glatt i det. Kör mina gamla GT på asfalt och de nya ds trainer i skogen. Men när jag pensionerar GT:n kommer jag köra trainern på asfalt också.

DS Racer är ju betydligt mer "deffad", men trainern tycker jag (och många an

Emil, de tyngsta skorna jag har är ett par New Balance 902, de är några gram lättare än DS Trainer (som tyvärr inte passar min fot). Självklart går det utmärkt att ha DS Trainer som träningssko även till de längre passen! Trivs du i dem, så kör.

Sånt där blir man arg när man hör! Undrar hur många människor dom skrämmer till att ha tegelstenar att träna i. DS trainer, jag menar exakt vad i definitionen "trainer" är det man misstolkar???

Generellt tränar många i mycket tyngre skor än man behöver.

Kanske ska tillägga att om försäljaren baserade sin avrådan på att du sprang jättekonstigt i DS Trainers så är det ju en annan sak, men att rent kategoriskt avråda från lättare skor tycker jag är galet.

Jag körde uteslutande (träning och tävling) i DS trainer tills de gjorde om snörningen. Nu har jag gått över till Adidas Adizero tempo.

Jag sprang också i Asics 2130 tidigare, men springer numera enbart i mina Adidas Adizero Boston, som är något lättare än DS Trainer. Otroligt mycket skönare att springa i och jag har dessutom sluppit alla benhinneproblem sen jag bytte till lättare skor, v

Om DS trainer passar din fot och din löpstil funkar dom utmärkt att träna i.

Tycker den är väldigt allround. Jag använder den mest till distanspassen, men även till snabbare löpning ibland.

Intressant, det va säkert 4 år sedan jag körde mina Trainer till löpning, men sett att modellen inte ser helt likadan ut? Är den oskönare nu än tidigare? Den satt som en "smäck" på min fot och kändes väldigt bra och smidig. Men jag har aldrig sprungit läg