Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonLCHF + träning = ?
You need to log in to create posts and topics.

Visste inte riktigt vart jag skulle starta tråden då jag inte hittade så många trådar om just detta.

Hur funkar det här ihop egentligen? Dom allra flesta(även många medlemmar i funbeat) har i alla tider rekommendarat kolhydrater i måltiderna speciellt ef

Jag skulle säga att det är nog ingen som har fel i frågan. Så länge man har tillräckligt med kolhydrater för att kroppen ska fungera så kan man väl välja helt och hållet själv om hur man vill fylla sina kcal med kolhydrater, protein och fett.
Att tänka på

En av fördelarna med LCHF kost är att du förbättrar din fettförbränning, vilket är väldigt positivt om man håller på ,med triathlon speciellt ½-full ironmandistans. sen vet jag att Jonas Colting äter sina Kolhydrater just efter träning.

Men det fungerar

Någon som kan rekommendera en riktigt bra kokbok med LCHF, med vardagsrecept.

Har ett par GI-böcker vissa jättebra andra där man i princip ska göra sin egen ketchup om man ska käka korv.

Vad jag har läst så äter Colting en blandning av GI och LCHF.
LCHF förbjuder frukt tex, Colting äter frukt...
Personligen skulle jag aldrig kunna sluta äta frukt så en ren LCHF´are skulle jag aldrig kunna bli. Mindre kolhydrater i form av pasta, ris, gryn

Kolla vad som funkar för dig, för mig iaf fungerar det inte med högintensiv träning och lite kolhydrater. Även med kolhydrater i kosten så har jag ibland problem med att nå kcalbalans nu då träningsvolymen ökat och vill inte tänka på hur det skulle bli om

Ben Toro, läs Martin Eks första 6 ord om och om igen så hittar du snart en lösning på dina frågeställningar.

Det viktiga är att du testar vad som funkar för just dig. Alla är olika. Allt beror också på hur och i vilken omfattning du tränar. Jag testade stenålderskost under en tid (liknar LCHF) och det funkade till en början. Tyvärr fixade inte min kropp under h

Ja nu var inte min fråga vad som är bäst för mig och inte heller att ni ska svara på en sån omöjlig fråga.
Min fråga var om andra här hade erfarenhet av LCHF och träning.
Också på vad som är att rekommendera som intag efter hård träning om man inte ska ä

@ Linda:
Tänk vad alla kan reagera olika på olika saker! Jag har kört kost a´la Colting sedan i september, och inte haft en enda sjukdag sedan dess! Det måste vara något slags världsrekord, iaf för mig..
Och kom inte och säg nåt om placebo...(H)

Började