Quote from Funbeat user on 25 February 2011, 10:38Hellre två glas vin än en portion pasta säger ju den gode Colting. O det kör jag stenhårt på, varje kväll ;)!
I övrigt tycker jag det funkar super att köra på "Coltingdiet" och träna relativt hårt. Både distans o tufffa spinningpass funkar, men visst märk
Hellre två glas vin än en portion pasta säger ju den gode Colting. O det kör jag stenhårt på, varje kväll ;)!
I övrigt tycker jag det funkar super att köra på "Coltingdiet" och träna relativt hårt. Både distans o tufffa spinningpass funkar, men visst märk
Quote from Funbeat user on 25 February 2011, 12:51Igår käkade Hellner o Jönsson gröt.
Tjejerna hade nog fläskkorv.
Igår käkade Hellner o Jönsson gröt.
Tjejerna hade nog fläskkorv.
Quote from Funbeat user on 25 February 2011, 16:39Lars skrev: Ja hjärnan behöver Kh, men det kan kroppen producera själv den måste inte komma ifrån mat!!
Där har du nog fel för dig. Det finns ett lager med kolhydrater i levern som består av glykogen som kan brytas ned till glukos vid behov.
När det lag
Lars skrev: Ja hjärnan behöver Kh, men det kan kroppen producera själv den måste inte komma ifrån mat!!
Där har du nog fel för dig. Det finns ett lager med kolhydrater i levern som består av glykogen som kan brytas ned till glukos vid behov.
När det lag
Quote from Funbeat user on 25 February 2011, 20:18Petter;
Kroppen kan bryta ner protein och omvandla det till glykos, det är en ganska energikrävande process dock.
Det är dock ytterst sällan som det behöver göras, men kroppen kan, och det var det jag menade med mitt förra inlägg. Jag menade aldrig att
Petter;
Kroppen kan bryta ner protein och omvandla det till glykos, det är en ganska energikrävande process dock.
Det är dock ytterst sällan som det behöver göras, men kroppen kan, och det var det jag menade med mitt förra inlägg. Jag menade aldrig att
Quote from Funbeat user on 25 February 2011, 20:20Kroppen kan göra om protein till glukos.
Sedan kan man ju diskutera hur bra det är att dina muskler görs om till rörelseenergi...
Kroppen kan göra om protein till glukos.
Sedan kan man ju diskutera hur bra det är att dina muskler görs om till rörelseenergi...
Quote from Funbeat user on 25 February 2011, 20:25Numera kan de få färska grönsaker och sprit året om.
Numera kan de få färska grönsaker och sprit året om.
Quote from Funbeat user on 25 February 2011, 20:33Snabben:
Jag håller med dig det är inte optimalt!
Men om du äter protein så behöver inte kroppen "ta av dina muskler".
Vad som också kan vara bra att veta är att våra muskler bryts konstant ner och byggs åter ihop igen. Det är en pågående process som
Snabben:
Jag håller med dig det är inte optimalt!
Men om du äter protein så behöver inte kroppen "ta av dina muskler".
Vad som också kan vara bra att veta är att våra muskler bryts konstant ner och byggs åter ihop igen. Det är en pågående process som
Quote from Funbeat user on 1 March 2011, 14:18Var tvungen att kolla upp i min gamle biokemi bok och ni har alldeles rätt.
Förhållandena vid svält (inget annat än vatten) och inga kolhydrater blev ihopblandade i huvet på mig.Tack för att ni rätade upp det 😛
Var tvungen att kolla upp i min gamle biokemi bok och ni har alldeles rätt.
Förhållandena vid svält (inget annat än vatten) och inga kolhydrater blev ihopblandade i huvet på mig.
Tack för att ni rätade upp det 😛
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 15:19Sagt o gjort så har jag testat nu ett par veckor att lägga om kosten. kör bara naturliga kolhydrater och skippar gryn, pasta, ris och socker.
Känner ingen skillnad än så länge förutom att jag tappat 1,5 kilo och skulle kunna döda för en ostmacka, men det
Sagt o gjort så har jag testat nu ett par veckor att lägga om kosten. kör bara naturliga kolhydrater och skippar gryn, pasta, ris och socker.
Känner ingen skillnad än så länge förutom att jag tappat 1,5 kilo och skulle kunna döda för en ostmacka, men det
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 15:22Linfröolja över maten ger ett gott tillskott.
Linfröolja över maten ger ett gott tillskott.