Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 06:55En LCHF kosthållning kan ju innebära allt ifrån 5-40E% kh. Betoningen ska ligga på att få i sig naturlig mat, Hög andel fett och protein.
Själv ligger jag på ca 25-30E%. vilket är mycket lägre än livsmedelsverkets rekommendation på ~65E%.
Bra böcker är
En LCHF kosthållning kan ju innebära allt ifrån 5-40E% kh. Betoningen ska ligga på att få i sig naturlig mat, Hög andel fett och protein.
Själv ligger jag på ca 25-30E%. vilket är mycket lägre än livsmedelsverkets rekommendation på ~65E%.
Bra böcker är
Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 07:00Linda@
Ja hjärnan behöver Kh, men det kan kroppen producera själv den måste inte komma ifrån mat!!
Våran kropp kan producera Kh om det behövs! men vi kan varken producera Protein eller Fett. - Dom är sk essentiella näringsämnen.
Linda@
Ja hjärnan behöver Kh, men det kan kroppen producera själv den måste inte komma ifrån mat!!
Våran kropp kan producera Kh om det behövs! men vi kan varken producera Protein eller Fett. - Dom är sk essentiella näringsämnen.
Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 08:58bra tips och inlägg Lars!
Snabben - du får återkoppla efter vasan, ska bli roligt o höra hur det gick!
bra tips och inlägg Lars!
Snabben - du får återkoppla efter vasan, ska bli roligt o höra hur det gick!
Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 09:05Ben:
jag käkade ng som liknar LCHF för 2 år sedan och tränade relativ mycket ca 10-15tim vecka i början var det lite tungt tills kroppen har vänj sig t.ex.: var det svårt att springa 1mil direkt efter 20km cykling men efter ett par månader så funkade det
Ben:
jag käkade ng som liknar LCHF för 2 år sedan och tränade relativ mycket ca 10-15tim vecka i början var det lite tungt tills kroppen har vänj sig t.ex.: var det svårt att springa 1mil direkt efter 20km cykling men efter ett par månader så funkade det
Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 09:09http://sv.wikipedia.org/wiki/Mj%C3%B6lm%C3%A5lla
Quinoa verkar innehålla ganska mycket kolhydrater.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mj%C3%B6lm%C3%A5lla
Quinoa verkar innehålla ganska mycket kolhydrater.
Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 09:23Precis David 🙂
så som jag sa Annika+Colting=galen portugis 😀
Precis David 🙂
så som jag sa Annika+Colting=galen portugis 😀
Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 10:17Quinoa är ju på många sätt ett fantastisk livsmedel innehållande mycket nyttigheter, är naturligt, och inte lika raffinerat som många "mjölalternativ". Det innehåller dessutom enl. SLV inte alls så mycket kolhydrater:
http://www7.slv.se/Naringssok/Naring
Quinoa är ju på många sätt ett fantastisk livsmedel innehållande mycket nyttigheter, är naturligt, och inte lika raffinerat som många "mjölalternativ". Det innehåller dessutom enl. SLV inte alls så mycket kolhydrater:
Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 12:29Ben Toro:
2010 hade jag några veckor med distanspass och då blev det 16-20 timmar per vecka träning och då märkte jag ganska snabbt om det fuskades med kolhydraterna. Även vid hårdare körning men mindre veckovolym (runt 10 timmar) så upplevde jag samma sa
Ben Toro:
2010 hade jag några veckor med distanspass och då blev det 16-20 timmar per vecka träning och då märkte jag ganska snabbt om det fuskades med kolhydraterna. Även vid hårdare körning men mindre veckovolym (runt 10 timmar) så upplevde jag samma sa
Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 12:47Annars är nog en bra matlagningskurs att rekommendera.
Annars är nog en bra matlagningskurs att rekommendera.
Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 13:56Det skulle säkert underlätta det också.
Det skulle säkert underlätta det också.