Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är inte rekommendationerna från RF uppåt 50 E% kolisar?

Nu är inte jag så vansinnigt intresserad av det här men har vissa invändningar mot vissa resonemang.

Tex bör man väl inte diskutera hur många GRAM kolhydrater utan snarare hur många PROCENT. (Jag tror Sylvia var inne på det)

Annars blir det missvisande

Jag var inne på just mängden kolhydrater ter sig relativt till träningsintensitet och när de intas (innan, under eller efter träning).

Ytterliggare så finns även metaboliska absolutmängder som man kan förhålla sig till. Ett exempel är hur mycket hjärnan

Jag äter säkerligen för mycket kolhydrater för att jag ska vara accepterad av LCHF anhängare. Sen är det säkert många som anser att jag äter för lite kolhydrater med tanke på den träningsmängd jag har.

För mig funkar det. Jag har aldrig kontrollerat hur

Nedanstående länk kanske har postats innan, men där finns lite värden att gå efter:

http://www.bodyrecomposition.com/nutrition/how-many-carbohydrates-do-you-need.html

Runt 5 g kolhydrater per kg kroppsvikt verkar vara medelvärdet som uthållighetsidrotta

Ibland på mornarna, speciellt efter en hård träningskväll, händer det att jag tar ett glas mjölk på vägen från sängen till toan. Dels pga törst men dels pga en kurrande mage. Jag får då i mig 10-15 g kolhydrater. Finns alltså en del som klarar sig på samm

Skaffa toalett inomhus?

toa inne är ju ett alternativ. Lite "svenssonvarning" på det dock.
Måste säga att jag inte hade funderat så mycket på LCHF innan men när jag såg siffrorna och vad det innebar insåg jag nog att det får nog vara för min del. Strax efter nämda toabesök åker