Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Så är det Sylvia.

Det är möjligt att jag inte kör så många rep. av högintensiva pass.
Vad som är många får andra avgöra.

Kan inte påstå att jag äter något särskilt inför något träningspass jag gör.
Lunch vid 12.30 och kanske nåt lätt mellanmål just innan träningspasset v

Sylvia: Samtidigt inte. Jag skulle gissa att Ferry baserar sitt kolhydratintag på träningsintensitet och ser till att inta kolhydrater direkt efter träningspasset. På detta sätt mitigerar man insulinreaktionen.

Det är inte Ferry jag pratar om. 🙂

Jag pratar om personer som hävdar att de "minsann kan träna si och så på LCHF-kost" när sanningen eg är att de inte alls äter LCHF utan möjligtvis en kolhydratsreducerad kost. Refererat till ovanstående definitoner.

LCHF är en kolhydradsreducerad kost och inte en nollkolhydratskost.

Low Carb High Fat

Jag håller med dig. Säger man LCHF bör det finns en övre, absolut, gräns när det kommer till kolhydratintag.

Runt 30-50 gr kanske borde vara max.

Det brukar vara 20 gram kolhydrater per dag

Men tror att allt under 80-90 gram anses vara lågkolhydratkost

Michel ja 🙂 Han är numera vegan och äter rejäla mängder kolhydrater och minimalt med fett. Så gick det med det...

K-G, först blev jag lite irreterad på dina hänvisningar till "back in the days" Du lät tyvärr lite som en bessewisser under de första inläggen MEN! Jag hade fel, du har helt rätt filosofi, att fokusera på att vara ofokuserad, perfekt!

Hursomhelst, angåe

Mikael och Stefan, då har vi äntligen kommit till ett konsensus. 🙂

Att det de flesta kallar LCHF är inte det, utan en kolhydratreducerad kost. Vilket man absolut kan träna på eftersom man ändå får i sig den mängden kollisar som krävs för prestation OCH