Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 10:30Dubbelpass körde jag några dagar nere i Monte Gordo. Morgonjogg på ca 6km och sedan ett eftermiddagspass. Men det är ju normalt inget som vi motionärer kör, men siktar man på tider för LL30 under 2h så är de ju vanliga i träningsprogrammen.
Dubbelpass körde jag några dagar nere i Monte Gordo. Morgonjogg på ca 6km och sedan ett eftermiddagspass. Men det är ju normalt inget som vi motionärer kör, men siktar man på tider för LL30 under 2h så är de ju vanliga i träningsprogrammen.
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 10:50Jag tror dubbelpass kan vara bra för alla. Börja med två korta pass för att få in vanan. Sen ett kort på förmiddagen och ett lite längre på kvällen. Se det som en ersättning för långpass.
Jag tror dubbelpass kan vara bra för alla. Börja med två korta pass för att få in vanan. Sen ett kort på förmiddagen och ett lite längre på kvällen. Se det som en ersättning för långpass.
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 11:11Jag håller med Richard. Få upp veckomängden och spring mycket i kuperad terräng. Jag skulle kanske köra några enstaka riktigt långa pass, men annars klarar du dig på långpass kring 20 km. Ben- och bålstyrkan från din övriga träning kommer du att ha bra ny
Jag håller med Richard. Få upp veckomängden och spring mycket i kuperad terräng. Jag skulle kanske köra några enstaka riktigt långa pass, men annars klarar du dig på långpass kring 20 km. Ben- och bålstyrkan från din övriga träning kommer du att ha bra ny
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 11:58Tack Pontus. Bra att veta eftersom jag inte har sprungit LL förut. Alla pratar om Aborrbacken, men hur lång är den egentligen? Att den är brant det vet jag...
Tack Pontus. Bra att veta eftersom jag inte har sprungit LL förut. Alla pratar om Aborrbacken, men hur lång är den egentligen? Att den är brant det vet jag...
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 12:07Jag kollade min Polarmätning från ett pass där i fjol. 44m stigning på dryga 500m. Stämmer väl då med Banprofilen:
http://www.lidingoloppet.se/filer/uploaded/Banaprofile.pdf
Jag kollade min Polarmätning från ett pass där i fjol. 44m stigning på dryga 500m. Stämmer väl då med Banprofilen:
http://www.lidingoloppet.se/filer/uploaded/Banaprofile.pdf
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 12:53Abborrbacken är lurig. Först är det en lång, brant backe, sedan är det en liten platå, och sedan fortsätter det uppåt i ett par hundra meter till. För att hålla uppe modet här kan man tänka på att det kommer tre ganska lätta km efter backen.
På banprofil
Abborrbacken är lurig. Först är det en lång, brant backe, sedan är det en liten platå, och sedan fortsätter det uppåt i ett par hundra meter till. För att hålla uppe modet här kan man tänka på att det kommer tre ganska lätta km efter backen.
På banprofil
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 13:15Det som Pontus säger instämmer jag helt och hållet i. Och det syns bättre på min bild nedan. Observera att vi startade strax innan 8km, d v s vi sprang "bara" sista 22km.
BILD:www.snattringesk.se/bilder/irl/bp.jpg
Det som Pontus säger instämmer jag helt och hållet i. Och det syns bättre på min bild nedan. Observera att vi startade strax innan 8km, d v s vi sprang "bara" sista 22km.
BILD:www.snattringesk.se/bilder/irl/bp.jpg
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 15:52Roligt att se hur pulskurvan och nivåkurvan följer varandra 🙂 De branta backarna, är det mellan 14 o 16 km på din graf?
Roligt att se hur pulskurvan och nivåkurvan följer varandra 🙂 De branta backarna, är det mellan 14 o 16 km på din graf?
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 08:57Jag gillar profilen på abborbacken med tillhörande text: "Den är brant i början men planar ut sedan" Det ligger nog mest i upplevelsen, men första delen är riktigt seg eftersom underlaget är löst 🙂
Jag gillar profilen på abborbacken med tillhörande text: "Den är brant i början men planar ut sedan" Det ligger nog mest i upplevelsen, men första delen är riktigt seg eftersom underlaget är löst 🙂
Quote from Funbeat user on 14 July 2008, 09:11Tack så hemskt mycket alla för engagemang och goda råd!
Lars Jansson: Det är precis ett sådant schema jag sprungit på förut, med blandade långpass (10 eller 16 km), intervallpass, fartlek och snabbdistans. Men då sprang jag fyra dagar i veckan och det ka
Tack så hemskt mycket alla för engagemang och goda råd!
Lars Jansson: Det är precis ett sådant schema jag sprungit på förut, med blandade långpass (10 eller 16 km), intervallpass, fartlek och snabbdistans. Men då sprang jag fyra dagar i veckan och det ka