Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingöloppet!
You need to log in to create posts and topics.

Oj är inte abborrbacken mer än 44m!

Det måste nog vara dom mest fruktade 44m i löparvärlden... 😀

Själv så siktar jag på att börja med backträning i Augusti, tillsdess skall jag fokusera på att få ett bra tempo samt träna in en en bra löpteknik både

Det är en stigning på 44 meter under 500 meter

jajaj menar naturligtvis dom mest fruktade 44 verikala metrarna.....

Ja, 44 meters stigning på 500 meter blir ju 88cm / 10 meter under 500 meter så nog tycker iaf jag att det är en bra stigning, speciellt efter att ha löpt 2,5 mil innan.

Ok Jennie! Om du inte kan träna oftare än så per vecka så tycker jag att du ändå borde försöka få in en bra blandning. Långpassen ger dig inte en högre hastighet, eller över en längre period. En gång snabbhetsträning och en gång långpass i veckan eller nå

Lars: Ett pass snabbhet och ett pass långdistans i veckan borde jag kunna fixa, och så varva lite intervall, fartlek och stegfrekvens under de passen. Att det skall vara en sån jäkla vetenskap att sätta det ena benet framför det andra! 🙂

Fast det måste

Skall du inte sätta ett helt orimigt mål i så fall. Så du garanterar att du får springa igen :D. Sub 2 timmar kanske? Lidingö är ju skoj!

Tjena. Sprang Lidingö i höstas.
Nöjd med min tid på 2.51 men fick riktigt ont i knäna efteråt. Sabbade min löpning resten av året. Kände av det i de korta branta backarna i slutet av loppet men struntade i smärtan då. Ville gå under tre timmar. Ni vet hu

Har inte provat men principen är bra eftersom du hoppar hopprep "på tå" och det bygger upp muskler som används som stötdämpare istället för knäleder och ligment...

Tack för tipset, gissa vem som ska hoppa hopprep!
Ska inte springa Lidingöloppet, nöjer mig med stavgången samma helg.
Men knäna behöver träning inför jämtlandsvandringen nästa år,
och Tjejmilen om en månad.
Och hopprep är ju faktiskt ganska kul!

(H)