Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingöloppet första gången!
You need to log in to create posts and topics.

Bil till Lidingö är meckigt den dagen. Går alltid att parkera i närliggande villaområde, men det är väldigt mycket mer praktiskt att åka kommunalt sista biten

Aj då, det var fel av mig. Omklädningrummet ordnades av SJ Event till Stockholm Marathon.
Till Lidingöloppet så blev vi avsläppta nära idrottsplatsen och fick byta om på valfri plats 🙂

Jo, det står med på http://www.sjevent.se

Bland annat detta finns att läsa:

Löpartåget 25 september
Tåget som går till höstens tuffaste lopp, Lidingöloppet.
Konceptet ombord är skräddarsytt för dig som ska springa tremilen. När du har bokat din resa kan du äv

>Sådär himla mycket asfalt är det väl ändå inte? Vad kan det röra sig om? 4-5km?

Det är ca 2-3% enligt mail från LL-ledningen. Dvs mindre än en kilometer asfalt. Majoriteten av den är mellan 19 och 20 km.

Stigarna är lättlöpta, som sagt innan, och logi

Christer, jo jag såg det. Det var information om omklädningsrummen som jag frågade efter.

mellan 5k och 10 km är det flack asvaltslöpning.

Det är asfalt efter 20km-kontrollen och under ett antal km tidigare på loppet när man springer längs vattnet. Då går det i.o.f.s. att springa på gruset i vägrenen om man vill.

Ifall man är i bra dagsform men har dåliga meriter kan trängseln i början vara ett problem. I så fall får man se till att vara i god tid i startfållan och inleda med en tokrusning för att ligga bland de första i gruppen och få fri löpning.

Å andra sidan

Jag hade också fått för mig att Lidingöloppet var ett terränglopp men efter att ha varit ute där en sväng och sprungit sista milen har jag ändrat min uppfattning. Spåren (ja det är ju spår det handlar om) var breda, fina, platta och otroligt lättsprungna.

Tja, det är ju inte som Sörmlandsleden direkt. Då skulle det nog gnällas både här och var... 😉