Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 14:51Nej Fredrik jag kanske har skeva referensramar. 😀
Nej Fredrik jag kanske har skeva referensramar. 😀
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 14:54Ett annat sätt att belysa underlaget på är att göra en skorekommendation. För Lidingöloppet skulle jag säga att vanliga sommarlöpskor (eller barfota!) funkar alldeles utmärkt. Terrängskor är OK men inte nödvändiga. Spikskor (orienteringsskor) är direkt ol
Ett annat sätt att belysa underlaget på är att göra en skorekommendation. För Lidingöloppet skulle jag säga att vanliga sommarlöpskor (eller barfota!) funkar alldeles utmärkt. Terrängskor är OK men inte nödvändiga. Spikskor (orienteringsskor) är direkt ol
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 14:59Ok, då låter det som det är overkill att träna för LL genom att löpa vanliga terrängspår (som Ursvik) och istället satsa på att träna på kuperad grusväg e.d?
Ok, då låter det som det är overkill att träna för LL genom att löpa vanliga terrängspår (som Ursvik) och istället satsa på att träna på kuperad grusväg e.d?
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 15:04Gröna milen i Ursvik och LL-banan, de delar jag sett iaf, är ganska likvärdiga tycker jag personligen. Ingen av dem är direkt terräng, inte som delar av Xtreme iaf.
Gröna milen i Ursvik och LL-banan, de delar jag sett iaf, är ganska likvärdiga tycker jag personligen. Ingen av dem är direkt terräng, inte som delar av Xtreme iaf.
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 15:47Johan:
Utgår från att du likt mig kommer utifrån landet och har egen transport (dvs inte kommer med någon organiserad resa a la löpartåget), med tanke på frågeställningen. Här kommer iaf en sammanfattning utifrån ett par Lidingölopp med lite olika uppläg
Johan:
Utgår från att du likt mig kommer utifrån landet och har egen transport (dvs inte kommer med någon organiserad resa a la löpartåget), med tanke på frågeställningen. Här kommer iaf en sammanfattning utifrån ett par Lidingölopp med lite olika uppläg
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 16:09Tack Daniel!
Precis dom här tipsen var jag ute efter.
Vet att alla är vi olika, så jag är väl medveten om att detta är din uppfattning om LL. Jag hoppas att efter den 25 Sep jag har en liknande uppfattning. Fortsätt gärna kommentera så syns vi på LL!
Tack Daniel!
Precis dom här tipsen var jag ute efter.
Vet att alla är vi olika, så jag är väl medveten om att detta är din uppfattning om LL. Jag hoppas att efter den 25 Sep jag har en liknande uppfattning. Fortsätt gärna kommentera så syns vi på LL!
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 16:19Eftersom jag springer så lite lopp har jag ingen merit som seedar mig och har hamnat i startgrupp 9. Är det lönt att tex springa iform loppet nästa onsdag om jag kan ta milen på ungefär 50 minuter för att få till bättre placering?
Dvs räcker en 10k tid p
Eftersom jag springer så lite lopp har jag ingen merit som seedar mig och har hamnat i startgrupp 9. Är det lönt att tex springa iform loppet nästa onsdag om jag kan ta milen på ungefär 50 minuter för att få till bättre placering?
Dvs räcker en 10k tid p
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 16:20Här har ni "film" från hela banan, så kan ni själva avgöra om ni tycker det är underlag si eller så.
http://se.running.adidas.com/lidingoloppet.asp
Jag sprang förra året och tyckte det var en lagom blandning av allt. Ska springa i år igen och se om jag
Här har ni "film" från hela banan, så kan ni själva avgöra om ni tycker det är underlag si eller så.
http://se.running.adidas.com/lidingoloppet.asp
Jag sprang förra året och tyckte det var en lagom blandning av allt. Ska springa i år igen och se om jag
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 18:30Det finns ju inslag av aningen mer svårlöpt terräng, med stenhällar, rötter osv. Men mestadels är det lättlöpt. Underlagsmässigt lättlöpt alltså, är ju rätt kuperat bitvis. Asfalt ingår, men inte speciellt mycket. Var väl en del asfalt (cykelväg) vid 10 k
Det finns ju inslag av aningen mer svårlöpt terräng, med stenhällar, rötter osv. Men mestadels är det lättlöpt. Underlagsmässigt lättlöpt alltså, är ju rätt kuperat bitvis. Asfalt ingår, men inte speciellt mycket. Var väl en del asfalt (cykelväg) vid 10 k
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 20:18Man kan betala biljetten för tunnelbanan med SMS.
Då slipper man kön innan Tunnelbanan efter loppet.
Man kan betala biljetten för tunnelbanan med SMS.
Då slipper man kön innan Tunnelbanan efter loppet.