Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Fast jag tror att jag kunnat klämma mig in i startgrupp åtta om inte min anmälan kommit bort ... kanske.
Det var iaf i lite bättre tid än 21e augusti?

Fast spelar det någon roll om man startar i 8 eller 9 egentligen?

Nää det tror jag inte Ingmari,det är nog en sörja alltihop! Själv startar jag i 8:an! Och anmälde mig så fort jag såg att anmälan var öppen,eller strax efter iaf!

Hm, de låter alltså riktigt snabba starta först och sen de långsamma och sen de halvsnabba??

Nja, det är bara oseedade klassikerdeltagare som startar i sjunde. Har man seedning kommer man i en tidigare grupp. Jag startar i fjärde, anmälde mig någon gång tidigt i våras.

Anmälan gjordes i januari/februari och startnummer 625 i 1C. Detta blir mitt 4:e LL och målsättningen är att göra PB och gå under 2:20. 2:15 ligger nog utom räckhåll än så länge. Laddar upp med Sthlm Hm nästa lördag.

Gillar verkligen LL!

Ingmari: Det spelar stor roll. Led 8 är ett led med oseedade löpare med många löpare som man måste ta sig förbi om man startar bakom trots att man har kapacitet att starta i ett av de främre leden.

Det är väl en fördel att vara halvsnabb om man startar i de senaste grupperna för etapprepen dras ju vid en viss tid.

Lingling, jag har läst om ett lopp där startordningen är omvänd (rätt?)
(H)
Målet är att alla ska gå i mål samtidigt!!!

Tror det var i Danmark, Köpenhamn? och 10? km men vet inte och pallar inte söka nu.

Ang. seedningsreglerna så är det följande tider som angetts för att man skall hamna i 1B eller 1C:
10K: 36 39
HM: 1:21 1:29
M: 3:06 3:20