Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

De har ju grymt låga tider på 10K jämför med de övriga. Är det för att sortera bort de som bara springer midnattslopp? 🙂

Får nog försöka springa en halvmara nästa år då.

För min egen del skulle jag nog säga att milen på 36 och halvmaran på 1:20 är ganska jämförbara som prestation.

Jasså, jag tyckte det lät snabbt. med 36 minuter. Jaha, kommer nog aldrig ner i de tiderna då. 🙁

Vilka tider på 10K och halvmara är jämbördiga med 2:15 på Lidingöloppet, tycker ni?

Enl. en sk "Race Time Predictor" motsvarar 0:36:39 på milen 01:20:38 på halvmaran och 02:50:05 på maran!

Springer man 36 min på milen så ska man kalra av att springa marathon under 3h tycker jag, förutsatt att man är tränad för distansen såklart. Vilket bör påpekas i samband med race time predictors, de förutsätter ju att du är tränad för distansen också.

Starta 10 minuter senare innebär att jag måste vara 20 s/km snabbare 😉
Jag springer inte runt på 3:20, absolut inte.

Starttid 13:50 innebär:
första 15 km: 13:50-15:55, snabbare än 8:20/km inklusive vätska, (det lär ju gå)
nästa 5 km: 15:55 - 16:40, 9

Anmälde mig för 2 veckor sedan med meriten 1/2 m på 1:50 ledde till startgrupp 9

Sist men som den ovan säger runt ska jag!

Jag ska precis till att avanmäla mig, så det blir strax en öppning i 1B...

Jag har fattat det, med mina mått mätt, oerhört mogna och ansvarsfulla beslutet att skippa LL i år för att inte riskera att sommarens stressfraktur ska fortsätta att spöka. Det är

Du borde sälja din plats till någon som behöver den. Fredrik Granlund?

Agron; då måste övriga grupper ha varit fulla redan - jag omseedade mig på tävlingsdagen förra året (det kan man tydligen inte i år) och mina 1:52 på HM skulle räcka till startgrupp 5 (eller var det 4?) men jag fick starta i 7 eftersom 4-6 var fulla redan