Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 20:36LL borde ha ett seednigssystem som på VL. Några seedningsgrundande tävlingar och en benhård kontroll att dessa tävlingar sköter resultaten på rätt sätt. Har under detta år hört så många vara besviken på LL: seedning eller brist på den samma. I VL fungerar
LL borde ha ett seednigssystem som på VL. Några seedningsgrundande tävlingar och en benhård kontroll att dessa tävlingar sköter resultaten på rätt sätt. Har under detta år hört så många vara besviken på LL: seedning eller brist på den samma. I VL fungerar
Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 21:19Lite jämförelseunderlag från verkligheten: mitt lopp 2008, start från 1c, sluttid 2:13 nånting.
Mina splitar: 5:30, 4:23, 4:30, 4:24, 4:27, 4:23, 4:27, 8:06, 4:17, 8:39, 4:15, 4:15, 4:19, 4:20, 4:32, 4:27, 4:39, 4:37, 4:36, 4:29, 4:1
Lite jämförelseunderlag från verkligheten: mitt lopp 2008, start från 1c, sluttid 2:13 nånting.
Mina splitar: 5:30, 4:23, 4:30, 4:24, 4:27, 4:23, 4:27, 8:06, 4:17, 8:39, 4:15, 4:15, 4:19, 4:20, 4:32, 4:27, 4:39, 4:37, 4:36, 4:29, 4:1
Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 22:27Tack för dina tider Emil! Precis vad jag var intresserad av. Ser ut som ett mycket väldisponerat lopp. Gissar att du plockade ganska många placeringar sista milen med de upplägget.
Tack för dina tider Emil! Precis vad jag var intresserad av. Ser ut som ett mycket väldisponerat lopp. Gissar att du plockade ganska många placeringar sista milen med de upplägget.
Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 23:30Jag sprang precis efter Emil hela vägen 2008, men tog honom i spurten med någon sekund 😉
Jag tyckte det funkade bra förutom lite håll efter grönsta (men det kan man ju sällan planera för). Det jag körde på var att springa avslappnat första milen, spring
Jag sprang precis efter Emil hela vägen 2008, men tog honom i spurten med någon sekund 😉
Jag tyckte det funkade bra förutom lite håll efter grönsta (men det kan man ju sällan planera för). Det jag körde på var att springa avslappnat första milen, spring
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 11:04Jag har sprungit efter tabeller och förprogrammerade kilometertider halva mitt löparliv och det funkar inte. Åtminstone inte för mig - jag spänner mig och blir trött och får negativa tankar alldeles för tidigt i loppen. Allrahelst i terränglopp och kupera
Jag har sprungit efter tabeller och förprogrammerade kilometertider halva mitt löparliv och det funkar inte. Åtminstone inte för mig - jag spänner mig och blir trött och får negativa tankar alldeles för tidigt i loppen. Allrahelst i terränglopp och kupera
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 11:21Olle -det är helt osannolikt att du kommer att kunna följa ditt schema. Det enda du behöver göra är att tänka på att flyta lugnt uppför, blåsa på allt du har nedför och flyta hyfsat snabbt på platten. Utöver detta också fokusera på positivt tänkande hela
Olle -det är helt osannolikt att du kommer att kunna följa ditt schema. Det enda du behöver göra är att tänka på att flyta lugnt uppför, blåsa på allt du har nedför och flyta hyfsat snabbt på platten. Utöver detta också fokusera på positivt tänkande hela
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 12:36Jag håller med om att det är svårt att i förväg reglera loppet i detaljnivå men att bestämma 5 k splittar är kanske en fungerande väg. Jag kör på känsla och km-tider och så fort jag vågar... Före loppet har jag en idé om vilka miltider jag ska ha. För mig
Jag håller med om att det är svårt att i förväg reglera loppet i detaljnivå men att bestämma 5 k splittar är kanske en fungerande väg. Jag kör på känsla och km-tider och så fort jag vågar... Före loppet har jag en idé om vilka miltider jag ska ha. För mig