Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingöloppet vs halvmara
You need to log in to create posts and topics.

ALLA råd jag har fått från de som har sprungit LL är att man springer för lite backträning. Springer du alla pass i backe så lägg till en till... (H)

några bra tips hur passen kan se ut? Hårda? långa?

Kolla min löpardagbok...
Planen är att köra mycket kuperat 2*10 km och 1*20 km per vecka. dessa pass i ung 5-5:30 tempo
Sedan någon typ av intervall typ 5*300 m (1 min+3 vila) backe eller 5*1000 m (4 min+ 1 vila) slätt eller 6 km slätt i högt tempo (4 mi

hade du också 1.40 på broloppet?

1:39:56 för att vara exakt...;)

okej! då är vi ungefär på samma nivå hade 1.40.30

Det finns ett träningsprogram på http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=3559 som ser ut att grunda sig på det som Malin Ewerlöf-Krepp sydde ihop i Runners World (06/2009). Jag använde Malins program för LL2009 med gott resultat. Se b

Tror ni att det finns någon möjlighet att man kan klara av att springa under 2,15 på LL om man tog 3,16 på Sthlm marathon?

När jag väl lyckas ta mig ut och springa förutom på fotbollsplanen så plöjer jag mil i Skatås så backar börjar man bli van med...

Med rätt förberedelser (som t ex fortsatt gnetande i Skatås) finns det säkert goda chanser.

Jadå det kan du. I augusti 2008 hade jag 3.12 i Reykjavik (som är lättare än Sthlm), sen under 2.15 på LL med ett par minuters marginal