Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 16:44Kan bara ta och hålla med Rasmus i hans tips.
Sprang mitt första LL förra året. Började löpträna i juni samma år och sprang på 2.32 (målsättning 2.30).Uppför/Nerför:
Jag tog det lugnt i uppförsbackarna och lät benen flyta på i nerförsbackarna. Blev för
Kan bara ta och hålla med Rasmus i hans tips.
Sprang mitt första LL förra året. Började löpträna i juni samma år och sprang på 2.32 (målsättning 2.30).
Uppför/Nerför:
Jag tog det lugnt i uppförsbackarna och lät benen flyta på i nerförsbackarna. Blev för
Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 20:39@Johan
Varvet från bakre startled gör det resultatet svårbedömt... Skall man springa på sin kapacitet behöver man ganska fri väg, särskilt på halvmara o kortare, då man skall ligga precis under sin tröskelfart. Kanske bor det en 1:30 HM löpare inom dig 😉
@Johan
Varvet från bakre startled gör det resultatet svårbedömt... Skall man springa på sin kapacitet behöver man ganska fri väg, särskilt på halvmara o kortare, då man skall ligga precis under sin tröskelfart. Kanske bor det en 1:30 HM löpare inom dig 😉
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 08:45@Johan: Jag tror du har alla möjligheter att springa på 2:25 om du klarade Göteborgsvarvet på 1:35 trots eländig startgrupp och värme. Eftersom du dessutom redan har gjort LL och det på 2:32 med den trängsel som är första 5 km tror jag att det definitivt
@Johan: Jag tror du har alla möjligheter att springa på 2:25 om du klarade Göteborgsvarvet på 1:35 trots eländig startgrupp och värme. Eftersom du dessutom redan har gjort LL och det på 2:32 med den trängsel som är första 5 km tror jag att det definitivt
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 14:43Kalle och Rasmus: Tack för er input och inspiration.
Era gissnar stämde rätt bra, det blev LL tid på 2:23 i år. Riktigt nöjd. Nästa år blir det samma kombo (GBGvarv+LL lop). Skall försöka komma ner mot(och förhoppningsvis under :-)) 1:25 resp 2:15!!
Kalle och Rasmus: Tack för er input och inspiration.
Era gissnar stämde rätt bra, det blev LL tid på 2:23 i år. Riktigt nöjd. Nästa år blir det samma kombo (GBGvarv+LL lop). Skall försöka komma ner mot(och förhoppningsvis under :-)) 1:25 resp 2:15!!
Quote from Funbeat user on 29 May 2015, 08:23Hej,
Intresant diskussion, har själv gjort ett antal Gbg varv, tider mellan 1:35-1:43 beroende på temp. Har anmält mig till LL i höst, tror 2:30 blir tufft.
Sprang nämligen ett 15km kuperat terränglopp i Vreta Kloster i höstat på 1:15 vardagstränad. Bll
Hej,
Intresant diskussion, har själv gjort ett antal Gbg varv, tider mellan 1:35-1:43 beroende på temp. Har anmält mig till LL i höst, tror 2:30 blir tufft.
Sprang nämligen ett 15km kuperat terränglopp i Vreta Kloster i höstat på 1:15 vardagstränad. Bll
Quote from Funbeat user on 29 May 2015, 17:58Om det kan vara till nån hjälp att höja eller sänka förväntningar på vilken tid en halvmaratid ger för LL-tid.
När jag var så ung att jag sprang långa LL-banan så sprang jag halvmarorna på 1.26-1.30 och LL på 2.15-2.30. För att springa bra på LL måste ma
Om det kan vara till nån hjälp att höja eller sänka förväntningar på vilken tid en halvmaratid ger för LL-tid.
När jag var så ung att jag sprang långa LL-banan så sprang jag halvmarorna på 1.26-1.30 och LL på 2.15-2.30. För att springa bra på LL måste ma