Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:00Studenternas omvandlingstabell sägs också ge en bra indikation för LL-tider. LL har en egen kolumn, som tar kuperingen i beaktande.
http://www.studenterna.nu/TRANING/OmvandTab.asp
Lycka till!
Studenternas omvandlingstabell sägs också ge en bra indikation för LL-tider. LL har en egen kolumn, som tar kuperingen i beaktande.
http://www.studenterna.nu/TRANING/OmvandTab.asp
Lycka till!
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:14Den känns ganska realistisk tycker jag
Tror dock att vi gamla sega gubbar har en liten egen tabell. Inte så snabba på milen och 5k som det sägs i tabellen men kan gneta in på en bättre tid än den indikationen...
Marathon.se programmet känns helt uppåt väg
Den känns ganska realistisk tycker jag
Tror dock att vi gamla sega gubbar har en liten egen tabell. Inte så snabba på milen och 5k som det sägs i tabellen men kan gneta in på en bättre tid än den indikationen...
Marathon.se programmet känns helt uppåt väg
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:54Något jag inte fattat som LL debutant ifjol var hur trångt det ändå kan vara i början. Jag hade någonstans en förhoppning om 2.30, vilket kanske var en aning orealistiskt till att börja med, men som efter inledande 5 km där man ibland stod helt still, ibl
Något jag inte fattat som LL debutant ifjol var hur trångt det ändå kan vara i början. Jag hade någonstans en förhoppning om 2.30, vilket kanske var en aning orealistiskt till att börja med, men som efter inledande 5 km där man ibland stod helt still, ibl
Quote from Funbeat user on 19 May 2010, 07:16Vill man springa under 2.15 bör man
1) skaffa seedningsmeriter till en hyfsat tidig startgrupp. Förrförra året i sista startgrupp var det trångt i 2 mil. Förra året i grupp 2 var det inga trängselproblem.2) Disponera loppet smart (Förra året gjorde jag
Vill man springa under 2.15 bör man
1) skaffa seedningsmeriter till en hyfsat tidig startgrupp. Förrförra året i sista startgrupp var det trångt i 2 mil. Förra året i grupp 2 var det inga trängselproblem.
2) Disponera loppet smart (Förra året gjorde jag
Quote from Funbeat user on 19 May 2010, 07:45Skall försöka få en bra tid på halvmaran i helgen. Men kommer inte att klara under 1:30. Det vet jag. Realistiskt är nog runt 1:40, men hopas på nedåt 1:35. Beror på trängseln. kan bli 1:45 med. Man styr ju inte riktigt farten och jag såg att det var fler
Skall försöka få en bra tid på halvmaran i helgen. Men kommer inte att klara under 1:30. Det vet jag. Realistiskt är nog runt 1:40, men hopas på nedåt 1:35. Beror på trängseln. kan bli 1:45 med. Man styr ju inte riktigt farten och jag såg att det var fler
Quote from Funbeat user on 19 May 2010, 09:14off topic:
Var på Hisingsidan av Göteborgsvarvet skulle det vara smalare passager än vanligt i år?
Bra att veta.
off topic:
Var på Hisingsidan av Göteborgsvarvet skulle det vara smalare passager än vanligt i år?
Bra att veta.
Quote from Funbeat user on 19 May 2010, 09:34Robert: Du har helt rätt: oavsett seedning/upplägg/kolhydratladdning/voodoo: bra träning, bra lopp. Dålig träning, dåligt lopp.
Lycka till på lördag!
Robert: Du har helt rätt: oavsett seedning/upplägg/kolhydratladdning/voodoo: bra träning, bra lopp. Dålig träning, dåligt lopp.
Lycka till på lördag!
Quote from Funbeat user on 19 May 2010, 19:44Man springer mellan husen från Eriksbergskransbassängen och ned till gamla maskinhallen och sedan utefter vattnet. Roligare sträcka men mer trångt...
Man springer mellan husen från Eriksbergskransbassängen och ned till gamla maskinhallen och sedan utefter vattnet. Roligare sträcka men mer trångt...
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 14:29Hur ska träningen se ut om man vill kommma mellan 2.30-2.45 på LL?
Hur ska träningen se ut om man vill kommma mellan 2.30-2.45 på LL?
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 15:49Följ något program för 3:30 på marathon och lägg till lite backträning, så fixar du nog ungefär 2:30 på Lidingö. (Dvs samma medelhastighet)
En del löpare håller högre medelhastighet på Stockholm Marathon än på Lidingö, en del håller lägre.
Följ något program för 3:30 på marathon och lägg till lite backträning, så fixar du nog ungefär 2:30 på Lidingö. (Dvs samma medelhastighet)
En del löpare håller högre medelhastighet på Stockholm Marathon än på Lidingö, en del håller lägre.