Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 06:59och framförallt fixar men en punktering på max 1 minut om man har med sig ett använt däck med gammalt klister på. Slit bort det gamla, kräng på det nya, pumpa och kör iväg.
och framförallt fixar men en punktering på max 1 minut om man har med sig ett använt däck med gammalt klister på. Slit bort det gamla, kräng på det nya, pumpa och kör iväg.
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 07:06Det går snabbare att byta om det är oklistrat.
Synd att jag aldrig har fått se någon idiot få framhjulspunka utför med oklistrad tub.
Det måste vara ett spektakel i Segelflygklubben.
Det går snabbare att byta om det är oklistrat.
Synd att jag aldrig har fått se någon idiot få framhjulspunka utför med oklistrad tub.
Det måste vara ett spektakel i Segelflygklubben.
Quote from Fredric Lagerström on 27 April 2009, 08:30Jag limmar faktiskt bara på fälgen. Har märkt när jag bytt att det ändå sitter fast
ordentligt. Skillnad på lim och på lim med. Continentals orange tub sitter riktigt bra.
Jag limmar faktiskt bara på fälgen. Har märkt när jag bytt att det ändå sitter fast
ordentligt. Skillnad på lim och på lim med. Continentals orange tub sitter riktigt bra.
Quote from j sollerman on 27 April 2009, 10:08Fördelar och nackdelar med tejp?
Fördelar och nackdelar med tejp?
Quote from Berit Bengtson on 27 April 2009, 12:28Nackdelen är att det ger ökat rullmotstånd.
http://www.velonews.com/article/73145
Nackdelen är att det ger ökat rullmotstånd.
http://www.velonews.com/article/73145
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 12:57Nackdel när du bytar. Tufo Extreme sitter bra....
Nackdel när du bytar. Tufo Extreme sitter bra....
Quote from j sollerman on 27 April 2009, 13:12Hur mycket skillnad blir de? Om de finns en backe som är 10 mil lång hur mycket snabbare går de att rulla ner med limmade jämfört med tejpade?
Hur mycket skillnad blir de? Om de finns en backe som är 10 mil lång hur mycket snabbare går de att rulla ner med limmade jämfört med tejpade?
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 13:16Jag tror att ekipagets vikt spelar större roll.
En lagom mängd underhudsfett på piloten gör massor uppför ett berg.
Jag tror att ekipagets vikt spelar större roll.
En lagom mängd underhudsfett på piloten gör massor uppför ett berg.
Quote from j sollerman on 27 April 2009, 13:27Jo de är klart men eftersom de är en nackdel (håkan c) så vore de intressat att få reda på hur stor nackdel de är.
Jo de är klart men eftersom de är en nackdel (håkan c) så vore de intressat att få reda på hur stor nackdel de är.
Quote from Berit Bengtson on 27 April 2009, 13:54Kalle:
Du kan uppskatta det utifrån dina egna förutsättningar mha tex http://www.analyticcycling.comKolla tex på
http://www.analyticcycling.com/ForcesTires_Page.html
Kalle:
Du kan uppskatta det utifrån dina egna förutsättningar mha tex http://www.analyticcycling.com
Kolla tex på
http://www.analyticcycling.com/ForcesTires_Page.html