Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelLimma tubdäck
You need to log in to create posts and topics.

och framförallt fixar men en punktering på max 1 minut om man har med sig ett använt däck med gammalt klister på. Slit bort det gamla, kräng på det nya, pumpa och kör iväg.

Det går snabbare att byta om det är oklistrat.
Synd att jag aldrig har fått se någon idiot få framhjulspunka utför med oklistrad tub.
Det måste vara ett spektakel i Segelflygklubben.

Jag limmar faktiskt bara på fälgen. Har märkt när jag bytt att det ändå sitter fast
ordentligt. Skillnad på lim och på lim med. Continentals orange tub sitter riktigt bra.

Fördelar och nackdelar med tejp?

Nackdelen är att det ger ökat rullmotstånd.
http://www.velonews.com/article/73145

Nackdel när du bytar. Tufo Extreme sitter bra....

Hur mycket skillnad blir de? Om de finns en backe som är 10 mil lång hur mycket snabbare går de att rulla ner med limmade jämfört med tejpade?

Jag tror att ekipagets vikt spelar större roll.
En lagom mängd underhudsfett på piloten gör massor uppför ett berg.

Jo de är klart men eftersom de är en nackdel (håkan c) så vore de intressat att få reda på hur stor nackdel de är.

Kalle:
Du kan uppskatta det utifrån dina egna förutsättningar mha tex http://www.analyticcycling.com

Kolla tex på
http://www.analyticcycling.com/ForcesTires_Page.html