Quote from Berit Bengtson on 28 April 2009, 13:39Kalle Jansson beklagade sig:
> jag fattar inget av de där du länkade så jag tycker du kan göra
> så jag och säkert några till här förstårVad är det du har svårt för?
Engelska?
Från: http://www.velonews.com/article/73145
"test results that I have seen
Kalle Jansson beklagade sig:
> jag fattar inget av de där du länkade så jag tycker du kan göra
> så jag och säkert några till här förstår
Vad är det du har svårt för?
Engelska?
Från: http://www.velonews.com/article/73145
"test results that I have seen
Quote from Funbeat user on 28 April 2009, 13:59Vad är det för fördelar respektive nackdelar med tubdäck vs kanttråd? Har aldrig haft kanttråd och har inga planer på att skaffa heller. Men senast jag köpte nya däck tyckte han att jag skulle skaffa kanttråd nästa gång, för att det fans ett bättre utbud
Vad är det för fördelar respektive nackdelar med tubdäck vs kanttråd? Har aldrig haft kanttråd och har inga planer på att skaffa heller. Men senast jag köpte nya däck tyckte han att jag skulle skaffa kanttråd nästa gång, för att det fans ett bättre utbud
Quote from Funbeat user on 28 April 2009, 14:23Som sagt: Känslan! Ljudet! Limlukten!
Som sagt: Känslan! Ljudet! Limlukten!
Quote from Funbeat user on 28 April 2009, 17:03Finns det några prestandafördelar med tubdäck då? Antar att det är inbakat i "känslan" men det vore intressant att att se det uttryckt mer explicit.
Finns det några prestandafördelar med tubdäck då? Antar att det är inbakat i "känslan" men det vore intressant att att se det uttryckt mer explicit.
Quote from ellen olsson on 28 April 2009, 17:33Lättare hjul och bättre känsla är väl de populäraste fördelarna.
Lättare hjul och bättre känsla är väl de populäraste fördelarna.
Quote from Funbeat user on 28 April 2009, 17:35Det är lättare att överleva en punktering i +50 km/h med tub, och det är en skön känsla.
Sedan är tubdäck/hjul lättare än kanttrådsvarianten.
Det är lättare att överleva en punktering i +50 km/h med tub, och det är en skön känsla.
Sedan är tubdäck/hjul lättare än kanttrådsvarianten.
Quote from Funbeat user on 28 April 2009, 17:53skulle vara kul med blindtest av tub mot kanttråd för känslans skull fast har ännu inte lurat ut riktigt alla detaljerna i testproceduren...
skulle vara kul med blindtest av tub mot kanttråd för känslans skull fast har ännu inte lurat ut riktigt alla detaljerna i testproceduren...
Quote from Funbeat user on 28 April 2009, 20:08Kör överhuvudtaget något proffsteam på kanttråd? Alla kör väl på tuber?
Måste ju finnas en anledning till det. Antagligen lättare hjul samt tål högre lufttryck och därmed mindre rullmotstånd. Men sämre komfort.
Kör överhuvudtaget något proffsteam på kanttråd? Alla kör väl på tuber?
Måste ju finnas en anledning till det. Antagligen lättare hjul samt tål högre lufttryck och därmed mindre rullmotstånd. Men sämre komfort.
Quote from Funbeat user on 28 April 2009, 20:09Komforten är bättre med tubdäck, vägkänsla.
Komforten är bättre med tubdäck, vägkänsla.
Quote from Funbeat user on 28 April 2009, 22:24Däck som sitter kvar på fälgen vid högfartspunka får väl räknas som en stor fördel.
Lägre vikt, inte lika viktigt enligt vissa, viktigt som bara den enligt andra.
Men det här med känslan alltså, går det att beskriva i ord vad som skiljer?
Däck som sitter kvar på fälgen vid högfartspunka får väl räknas som en stor fördel.
Lägre vikt, inte lika viktigt enligt vissa, viktigt som bara den enligt andra.
Men det här med känslan alltså, går det att beskriva i ord vad som skiljer?