Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLiniment
You need to log in to create posts and topics.

Hur mycket starkare är Linnex jämfört med vanlig tigerbalsam?

Jenny: mycket!

Om jag skulle göra en parallell med halstabletter är det ungefär som Vicks blå jämfört med Fishermans friend.

Hmm... Ok. Jag förstår vad du menar även om jag nog inte tycker att Fishermans friends är så farliga. 😉 Får nog testa helt enkelt när mitt tigerbalsam är slut.

När jag läste Veronikas inlägg kom jag ihåg att bordtennisspelaren Jörgen Persson i bronsmmatchen i förra OS fick massage med Linnex (såg det ut som) på ljumskarna. Han förlorade matchen ändå tyckte så synd om honom då för det måste bränt dubbelt i dusche

En liten fråga gällande liniment som jag inte tyckte besvarades när jag läste igenom tråden: hjälper liniment mot både muskelskador och t.ex. värk i knän (som jag gissar kan vara senor och muskelfästen som bråkar) eller bara mot muskelvärk?

Sen reagerade

Linnex tar man bäst bort med rikliga mängder olivolja, capsaicin som är den aktiva substansen i Linnex är fettlösligt (vatten är mao meningslöst, plågsamt och verkningslöst).

Kan vara bra att ha i åtanke kanske. Linnex är grymt, men också larvigt lätt at

Värme, svullnad rodnad osv är ju klassiska tecken på en inflammation. Jag är ingen expert men skulle anta att man menar olika saker, tex så hävdar flera dessa produkter att de ökar blodgenomströmningen för att på så viss påskynda återhämtningen i musklern

Hej! Tycker att Ormsalva Active (gultub) är mycket bra, den är ganska ny på marknaden och ett bra kompliment till Ormsalva Plus (gråtub). Den gula ormsalvan luktar mer och innehåller fler aktiva ämnen och det gör inte ont när man duschar efter att smörjt

Jolle: Jag kör Percutane också, min massör använder den när jag går på behandling hos honom för mina underben och jag tycker nog att den slår Linnex med hästlängder faktiskt. Skönt också att den inte kladdar så väldans, samt att den inte luktar så väldigt

Någon som vet något om vad det aktiva ämnet i ormsalvan (slåttergubbe?) gör? Den fungerar ju bra att massera in, men man får ju ingen brännande eller kylande känsla som med andra liniment?