Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Fin lista. Tack för nedlagt jobb!

Finns det en sammanställning av antal löpare per år som klarar 3-timmarsgränsen (eller annan slumpvis vald bra tid)?

Tack Stefan!

Inte vad jag vet.

Jag tror inte det görs något fel, men antalet elitsatsande är inte särskilt stort. Folk tränar för hälsa och för kul istället. Och en massa annat än löpning.

varför träna löpning när man kan bli fotbollsproffs? 😀

Kul med statistik, och kul med folk som lägger ner tid på statistik..
Som vän av ordning vill jag dock påpeka att den bästa breddklubben inte är FK Studenterna utan "Klubblös" med 20 namn på listan 🙂

Är "klubblös" en klubb Olle?

Även folk inom friidrottsförbundet måste väl förstå skämt, i synnerhet om det åtföljs av en smiley..
Däremot kan jag förstå att folk inom nämnda kategori retar sig på det sakliga i mitt inlägg, nämligen att 20 på listan saknar klubbtillhörighet

Beklagar oförståndet.

Nej, att det finns klubblösa (snabba sådana dessutom) retar mig inget särskilt. Det känns mer som något mellan dem och de lokala klubbarna där respektive klubblös bor, som uppenbarligen inte marknadsför sin verksamhet - eller alls

Ibland kan det kanske röra sig om folk som ingalunda är klubblösa, men exempelvis triathleter eller skidåkare och vars klubbar därmed inte "räknas". Jag hade turen att knipa DM-guldet för Gotland på ShM 2011 tack vare att den snabbare gotlänningen Marcus

Visst är det så! Och vissa kanske springer för klubbar men har gjort en mara utomlands där klubben inte står med och jag inte hittar klubbtillhörighet.

Det som är knepigast för mig är när någon som heter typ Anders Johansson sprungit på 2:49 på någon mar