Quote from Funbeat user on 7 February 2008, 22:19Tack tack för svaren 🙂
Mitt problem har alltid varit att jag tycker det är tråkigt när det blir för jobbigt. Tränade med pulsklockan för första gången idag och det fick mig att förstå varför jag tyckt det varit tungt tidigare. Det blir lättare att håll
Tack tack för svaren 🙂
Mitt problem har alltid varit att jag tycker det är tråkigt när det blir för jobbigt. Tränade med pulsklockan för första gången idag och det fick mig att förstå varför jag tyckt det varit tungt tidigare. Det blir lättare att håll
Quote from Elias Engqvist on 7 February 2008, 22:25Du klarar det!
Det allra bästa vore ju om du hittar en kompis som verkligen vill sätta igång o träna och sen bestämmer ni tider då ni ska träna - inga undanflykter utom svår sjukdom! 🙂
Men i vilket fall: Bestäm vilka tider du ska träna - det är allt
Du klarar det!
Det allra bästa vore ju om du hittar en kompis som verkligen vill sätta igång o träna och sen bestämmer ni tider då ni ska träna - inga undanflykter utom svår sjukdom! 🙂
Men i vilket fall: Bestäm vilka tider du ska träna - det är allt
Quote from Funbeat user on 7 February 2008, 22:32Kloka ord från Christer.
Lycka till Karin (t+)
Kloka ord från Christer.
Lycka till Karin (t+)
Quote from Funbeat user on 7 February 2008, 22:41Den goda nyheten är att det inte är något fel på dig, den dåliga nyheten är att du har taskig kondition 🙂 Om man har dålig kondition är det helt normalt att pulsen går upp som du beskriver.
En annan bra nyhet är att det ganska snabbt kommer att bli bät
Den goda nyheten är att det inte är något fel på dig, den dåliga nyheten är att du har taskig kondition 🙂 Om man har dålig kondition är det helt normalt att pulsen går upp som du beskriver.
En annan bra nyhet är att det ganska snabbt kommer att bli bät
Quote from Funbeat user on 7 February 2008, 22:46Haha! Tackar 🙂
Frågar väl vidare när jag har några på tråden. HUR ska jag träna för att märka resultat? Är det en bra idé att göra som jag gjorde idag? Funderar lite på att varva för mig lite längre rundor på ca en timme då jag tar det ganska långsamt
Haha! Tackar 🙂
Frågar väl vidare när jag har några på tråden. HUR ska jag träna för att märka resultat? Är det en bra idé att göra som jag gjorde idag? Funderar lite på att varva för mig lite längre rundor på ca en timme då jag tar det ganska långsamt
Quote from Funbeat user on 7 February 2008, 22:55Karin, jag gjorde en liten snabbkoll i min träningsdagbok vad gäller de senaste veckorna. När jag sprungit långpass har jag haft 140-145 i puls, och upplevt dem som inte alls ansträngande. Som din promenad alltså. När jag sprungit intervaller har jag lega
Karin, jag gjorde en liten snabbkoll i min träningsdagbok vad gäller de senaste veckorna. När jag sprungit långpass har jag haft 140-145 i puls, och upplevt dem som inte alls ansträngande. Som din promenad alltså. När jag sprungit intervaller har jag lega
Quote from Funbeat user on 7 February 2008, 23:02Vad bra att du skrev det! Hade glömt bort att det fanns. Har ett litet mål nämligen och det är att orka jogga vårruset. Det borde väl inte vara orimligt även om tempot säkert inte blir så högt?
Vad bra att du skrev det! Hade glömt bort att det fanns. Har ett litet mål nämligen och det är att orka jogga vårruset. Det borde väl inte vara orimligt även om tempot säkert inte blir så högt?
Quote from Funbeat user on 7 February 2008, 23:13Det låter som en vettig idé.
När man börjar träna tar det flera månader för leder och senor att anpassa sig till den nya belastningen, så för att undvika skador det är viktigt att inte gå ut för hårt. Jag skulle vänta ett tag med pass där pulsen går över
Det låter som en vettig idé.
När man börjar träna tar det flera månader för leder och senor att anpassa sig till den nya belastningen, så för att undvika skador det är viktigt att inte gå ut för hårt. Jag skulle vänta ett tag med pass där pulsen går över
Quote from Funbeat user on 7 February 2008, 23:19Det kommer du att klara fint! Tävlingslopp är toppen för motivationen. Nästan så att kroppen börjar träna av sig själv då 😉
Kan varmt rekommendera lagom skrämmande mål. Så man inte skolkar från träningspassen.
Det kommer du att klara fint! Tävlingslopp är toppen för motivationen. Nästan så att kroppen börjar träna av sig själv då 😉
Kan varmt rekommendera lagom skrämmande mål. Så man inte skolkar från träningspassen.
Quote from Funbeat user on 7 February 2008, 23:23Vad gulliga ni är! Tack så mycket för alla svar 😀
Vad gulliga ni är! Tack så mycket för alla svar 😀