Quote from Guest on 26 September 2010, 23:05Jag läste just på marathon.se:
"Största klassen är 30 km med drygt 18 000 anmälda. Tremilen var länge öppen endast för manliga löpare, men i år var 21 procent av de anmälda på denna distans kvinnor."
Nån som vet när LL öppnades för kvinnor? (Nej, jag o
Jag läste just på marathon.se:
"Största klassen är 30 km med drygt 18 000 anmälda. Tremilen var länge öppen endast för manliga löpare, men i år var 21 procent av de anmälda på denna distans kvinnor."
Nån som vet när LL öppnades för kvinnor? (Nej, jag o
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 23:15http://sv.wikipedia.org/wiki/Liding%C3%B6loppet#Vinnare_av_Liding.C3.B6loppet_30_km_genom_tiderna
1983 verkar det som 😉
http://sv.wikipedia.org/wiki/Liding%C3%B6loppet#Vinnare_av_Liding.C3.B6loppet_30_km_genom_tiderna
1983 verkar det som 😉
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 23:22Tack! Det verkar som så. 🙂
Tack! Det verkar som så. 🙂
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 23:33Läste lite mer i wikipedia-artikeln:
"Herrarnas huvudlopp, där dock även damer får deltaga, kallas MK30 och utgår från Koltorps gärde."
Jag visste faktiskt inte att det var herrarnas huvudlopp jag sprang i lördags, men det var ju kul att jag fick deltag
Läste lite mer i wikipedia-artikeln:
"Herrarnas huvudlopp, där dock även damer får deltaga, kallas MK30 och utgår från Koltorps gärde."
Jag visste faktiskt inte att det var herrarnas huvudlopp jag sprang i lördags, men det var ju kul att jag fick deltag
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 23:41😀 haha, vilken formulering!
😀 haha, vilken formulering!
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 00:15Snart får väl män deltaga i tjejmilen. 😀
Snart får väl män deltaga i tjejmilen. 😀
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 08:36Ja, varför inte? Alla manliga lopp har ju öppnats för kvinnor. Vasaloppet, Lidingöloppet och tom Tjurmilen. 😀
Ja, varför inte? Alla manliga lopp har ju öppnats för kvinnor. Vasaloppet, Lidingöloppet och tom Tjurmilen. 😀
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 09:10Det har hänt mycket sen kvinnor fick rösträtt... Nu får de ÄVEN springa i männens lopp. *gör vågen* 😉
Det har hänt mycket sen kvinnor fick rösträtt... Nu får de ÄVEN springa i männens lopp. *gör vågen* 😉
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 09:34LL öppnades ju för kvinnor innan kvinnor fick full rösträtt i hela Schweiz... (H)
Från Wikipedia "I Schweiz införde man allmän rösträtt 1971 i riksvalet. I lokalval så kämpade kantonen Appenzell Innerrhoden länge emot och först 1990 fick kvinnor rösträtt
LL öppnades ju för kvinnor innan kvinnor fick full rösträtt i hela Schweiz... (H)
Från Wikipedia "I Schweiz införde man allmän rösträtt 1971 i riksvalet. I lokalval så kämpade kantonen Appenzell Innerrhoden länge emot och först 1990 fick kvinnor rösträtt
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 09:37Kan någon ge någorlunda "bra" förklaringar till alla dessa "tjej"-lopp, tjejvasa, tjejmil, tjejvättern osv. Räcker det inte med halvan och motsv? Är det så givande att springa ett renodlat tjejlopp?
Kan någon ge någorlunda "bra" förklaringar till alla dessa "tjej"-lopp, tjejvasa, tjejmil, tjejvättern osv. Räcker det inte med halvan och motsv? Är det så givande att springa ett renodlat tjejlopp?