Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 09:39Det vore ju isåfall för att det i ett blandat lopp är mycket sällan som en kvinna har chansen att gå i mål först. Men ananrs ser jag väl ingen vits med det (och då har vi en mycket liten målgrupp förstås, jag känner att det kan kvitta, jag är ju långt ifr
Det vore ju isåfall för att det i ett blandat lopp är mycket sällan som en kvinna har chansen att gå i mål först. Men ananrs ser jag väl ingen vits med det (och då har vi en mycket liten målgrupp förstås, jag känner att det kan kvitta, jag är ju långt ifr
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 09:3930km (lör) är männens huvudlopp, dock även öppet för kvinnor.
Lidingö Tjejlopp 10km (sön) är kvinnornas huvudlopp, EJ öppet för män.Varför det är på detta viset kan man ju undra...
30km (lör) är männens huvudlopp, dock även öppet för kvinnor.
Lidingö Tjejlopp 10km (sön) är kvinnornas huvudlopp, EJ öppet för män.
Varför det är på detta viset kan man ju undra...
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 09:43Varför ska kvinnor springa kortare än män öht? Jag kan gå med på att män springer fortare än kvinnor, men absolut inte att män skulle ha lättare för att springa långt. Eller har jag fel där?
Edit: rent fysiskt alltså, intresse, pannben och annat mentalt
Varför ska kvinnor springa kortare än män öht? Jag kan gå med på att män springer fortare än kvinnor, men absolut inte att män skulle ha lättare för att springa långt. Eller har jag fel där?
Edit: rent fysiskt alltså, intresse, pannben och annat mentalt
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 09:46Vad som är öppet för vem är ju en fråga, men man kan ju egentligen undra varför tjejernas huvudlopp ska vara 1/3 så långt som männens. I snabbhet är män generellt överlägsna men uthållighetsmässigt har ju kvinnor minst lika goda förutsättningar.
Vad som är öppet för vem är ju en fråga, men man kan ju egentligen undra varför tjejernas huvudlopp ska vara 1/3 så långt som männens. I snabbhet är män generellt överlägsna men uthållighetsmässigt har ju kvinnor minst lika goda förutsättningar.
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 09:49Springa riktigt långt skall kvinnor vara väl så bra på, om inte bättre. Antar att det har med kroppsstorlek (vikt och längd) att göra. På en tävling med lite kupering borde det vara ännu större fördel med lättare kropp, så mycket muskler behövs inte.
Så
Springa riktigt långt skall kvinnor vara väl så bra på, om inte bättre. Antar att det har med kroppsstorlek (vikt och längd) att göra. På en tävling med lite kupering borde det vara ännu större fördel med lättare kropp, så mycket muskler behövs inte.
Så
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 09:51Jag håller till fullo med tidigare inlägg - jag förstår inte alls varför tjejernas klassikerlopp endast är 33% av sträckan av männens!!!??? Om man ser till hur långt tjejer kommer på samma tid som killar på t ex vasaloppet - där segrartiden är ca 270 minu
Jag håller till fullo med tidigare inlägg - jag förstår inte alls varför tjejernas klassikerlopp endast är 33% av sträckan av männens!!!??? Om man ser till hur långt tjejer kommer på samma tid som killar på t ex vasaloppet - där segrartiden är ca 270 minu
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 09:52Ja, för min del får de gärna avskaffa alla tjejlopp och istället ha olika startgrupper för dam- och herrelit så damerna får chansen att leda sina lopp med alla taktiska implikationer det har.
Personligen skyr jag allt som marknadsförs med epitetet "tjej
Ja, för min del får de gärna avskaffa alla tjejlopp och istället ha olika startgrupper för dam- och herrelit så damerna får chansen att leda sina lopp med alla taktiska implikationer det har.
Personligen skyr jag allt som marknadsförs med epitetet "tjej
Quote from Elias Engqvist on 27 September 2010, 10:07Är det ingen mer än jag som observerat att just i år heter det M30 och K30 istf MK30 - jag tror att det är Wikipedia som behöver uppdateras!
Är det ingen mer än jag som observerat att just i år heter det M30 och K30 istf MK30 - jag tror att det är Wikipedia som behöver uppdateras!
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 10:08Jag skulle gärna se att herrar fick en tävlingsklass på 10 km också. Nästa år kommer kanske MK15 att gå från motionsklass till tävlingsklass, dvs få full status som tävling pss som MK30, LT10, M22, M50 osv. Då tycker jag LL ska passa på att lägga in ett f
Jag skulle gärna se att herrar fick en tävlingsklass på 10 km också. Nästa år kommer kanske MK15 att gå från motionsklass till tävlingsklass, dvs få full status som tävling pss som MK30, LT10, M22, M50 osv. Då tycker jag LL ska passa på att lägga in ett f
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 10:08Christer, M30+K30=MK30. Förenkling. Säger att både M och K springer.
Christer, M30+K30=MK30. Förenkling. Säger att både M och K springer.