Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 11:10Peter, den enda som sa till mig att lämna plats var en tjej (eller är det "kvinnor" om de tävlar). Men jag fick henne i Aborrbacken... hehehe. Undrar förresten om hon sprang om mig sen igen..?
Peter, den enda som sa till mig att lämna plats var en tjej (eller är det "kvinnor" om de tävlar). Men jag fick henne i Aborrbacken... hehehe. Undrar förresten om hon sprang om mig sen igen..?
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 11:38Idiot vet jag inte Christer, men om du tycker att wikipedia ska uppdateras för en sådan skitsak, så i alla fall abnormt petig.
Idiot vet jag inte Christer, men om du tycker att wikipedia ska uppdateras för en sådan skitsak, så i alla fall abnormt petig.
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 14:23Jag skrev en blogg om det här i somras. Tjejloppen fanns före halvloppen. När Tjejklassikern skapades _ändrades_ dessutom längden på Lidingös damklass, från ett lopp på 15 km ("kvinnor kan hälften") till tio kilometer, "tjejer kan en tredjedel" ...
Hur t
Jag skrev en blogg om det här i somras. Tjejloppen fanns före halvloppen. När Tjejklassikern skapades _ändrades_ dessutom längden på Lidingös damklass, från ett lopp på 15 km ("kvinnor kan hälften") till tio kilometer, "tjejer kan en tredjedel" ...
Hur t
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 14:52En annan dimension i diskussionen här är att det tycks finnas en "underförstådd samsyn" att 30 km nödvändigtvis skulle vara mera macho än 10/15 km. Men det beror ju på intensiteten. Vi vet ju att det är många som anser det mycket tuffare att köra 10 km ru
En annan dimension i diskussionen här är att det tycks finnas en "underförstådd samsyn" att 30 km nödvändigtvis skulle vara mera macho än 10/15 km. Men det beror ju på intensiteten. Vi vet ju att det är många som anser det mycket tuffare att köra 10 km ru
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 15:06Ja, fast vi vanliga dödliga har lättare att promenera 5-10 km än 30-40 km.
Ja, fast vi vanliga dödliga har lättare att promenera 5-10 km än 30-40 km.
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 15:19Visst är det så, men folk i gemen har lättare att fatta att det är jobbigt att plöja runt 30 km, och att det känns i fötter, knän och höfter efteråt än att 10 km terräng (och _den_ terrängen) är en ganska tung historia när man försöker hålla normalt asfa
Visst är det så, men folk i gemen har lättare att fatta att det är jobbigt att plöja runt 30 km, och att det känns i fötter, knän och höfter efteråt än att 10 km terräng (och _den_ terrängen) är en ganska tung historia när man försöker hålla normalt asfa
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 15:30Kanske lite utanför diskussionen men JAG valde iaf att starta MK15 i år just för att LT10 består av just DEN (tuffa!) milen. Blev trött på helt andra vis i år än förra året då jag startade LT10.
Sen vill jag (lite mer ON topic) säga att jag också stödjer
Kanske lite utanför diskussionen men JAG valde iaf att starta MK15 i år just för att LT10 består av just DEN (tuffa!) milen. Blev trött på helt andra vis i år än förra året då jag startade LT10.
Sen vill jag (lite mer ON topic) säga att jag också stödjer
Quote from Elias Engqvist on 27 September 2010, 15:34"Ja, fast vi vanliga dödliga har lättare att promenera 5-10 km än 30-40 km"
Men, precis som Sven sa, det handlar ju om olika intensitet...Dessutom är det inte sådär jättejobbigt att promenera 3 mil!
Det gör de flesta på en dag om man inte har några hand
"Ja, fast vi vanliga dödliga har lättare att promenera 5-10 km än 30-40 km"
Men, precis som Sven sa, det handlar ju om olika intensitet...
Dessutom är det inte sådär jättejobbigt att promenera 3 mil!
Det gör de flesta på en dag om man inte har några hand
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 15:35Nu tycker jag att de visst kan få springa terräng på ett Tjejlopp också, om det innebär att de sedan vågar ge sig ut i skogen 😉
Inte alla som håller för tio kilometer asfalt, men tycker tio kilometer backar i mjuka spår är kul.(och _ALLA_ får tider!)
Nu tycker jag att de visst kan få springa terräng på ett Tjejlopp också, om det innebär att de sedan vågar ge sig ut i skogen 😉
Inte alla som håller för tio kilometer asfalt, men tycker tio kilometer backar i mjuka spår är kul.
(och _ALLA_ får tider!)
Quote from Elias Engqvist on 27 September 2010, 15:43Kanske lite OT men min käpphäst vad gäller dessa saker är just klassikern. Varför finns det halvklassiker och tjejklassiker???
(Jag vet varför - för att organisatörerna ska tjäna mer pengar)Men det är lite tråkigt. En Svensk Klassiker är ju från början
Kanske lite OT men min käpphäst vad gäller dessa saker är just klassikern. Varför finns det halvklassiker och tjejklassiker???
(Jag vet varför - för att organisatörerna ska tjäna mer pengar)
Men det är lite tråkigt. En Svensk Klassiker är ju från början