Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLL för kvinnor
You need to log in to create posts and topics.

Visst är det så att killarna har en M22-klass. De springer 15 km, samma bana som M50 och MK15. I år vann Mikael Ekvall på 48,19.

OK, då hittade jag inte den i klasserna, det var ju skönt!

Om man inte har för avsikt att delta i ett Tjejlopp, varför vill man då ta bort möjligheten för dem som faktiskt vill? Om man tycker att 1 mils löpning är lätt, varför raljera över dem som tycker det är en nära döden-upplevelse? Om man inte tycker Tjejkla

Du kommer alltid att ha tjejer som har bättre kondition och springer fortare än du i samma lopp också - varför haka upp sig på könsskillnader?

Jag är inte heller så snabb och har nog alltid en hel del tjejer framför mig. (Och en hel del killar) Jag bryr

... sedan finns det killar som kanske skulle vilja springa ett millopp (kortare lopp i allmänhet) också, men inte får delta eftersom det bara är öppet för tjejer.

Tjej-milen är väl en sak, jag köper helt att det kan vara kul med ett lopp där tjejer/kvinnor tampas inbördes utan att behöva bli omsprungna av sämre tränade karlslokar. Och med tanke på alla herrklubbar som genom århundradena varit stängda för damer kans

Jag tycker faktiskt att det är 30km som är huvudloppet både för män och kvinnor.

Att arrangören sen ebjuder ett antal kortare lopp ser jag mer som en bonus. Men visst även vimän borde kunna springa 10km på LL.

För några år sen fanns faktiskt "Sista Milen" som ett lopp i samband med Lidingöhelgen - men det togs visst bort!

Tomas N: Det var nog det som störde mig mest i den där meningen jag citerade i början av den här diskussionen. Alltså att 30 km är herrarnas huvudlopp (men att damer dock får deltaga). För mig är 30 km definitivt LL:s huvudlopp numera (även om jag inte al

Jag tror du missuppfattar saken lite nu Jannike. Det är ingen som ser ner på distanserna eller prestationerna, vi ifrågasätter bara varför de ska låsas till ett specifikt kön. Har inte killar rätt att vara nybörjare/sakna tävlingslust; varför ska de loppe