Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLL för kvinnor
You need to log in to create posts and topics.

Sven, tror du att jag är en idiot? Det är klart att jag förstår vad det betyder. Vad jag säger är att förr om åren har LL-organisationen alltid skrivit MK30 överallt, i år står det M30 resp. K30 istället. I alla fall där jag har tittat. Jag tänkte att dom

Jag försvarar tjejloppen men tycker att det gott och väl kan finnas samma korta distanser som är öppna för alla _också_, på samma sätt som de längre distanserna är öppna för alla. Det fanns en Grabbhalva på Vätternrundan som lades ner eftersom jag antar a

@Anna: Great minds think alike... 😉

Tomas: (t+)

Undrar när så många fb:are har varit så överrens i en diskussion hittills. Om könsskillnader dessutom. *shockad* 😉

K30. Hm, man är alltså kvinna om man tar långa loppet och tjej om man tar det korta?

Man blir kvinna i det långa loppet.

Ok, den var riktigt dålig.

Intresant.

Då skulle det heta LG eller LK ( Lidingö Grabb/Kill-lopp ) om killarna fick en 10:a.

Spännande också värderingarna Kille - Man jmf mot Tjej - Kvinna.
De borde väl vara motsvarande, i ett jämlikt språk..

Jannike ang. tjejlopp: "Det kan vara en mer tillåtande och lekfull, mindre tävlingsinriktad stämning bland många, på gott och ont. "

Jag ser ofta att man hävdar det, dock är det inget jag själv upplevt. Det har varit MINST lika mycket vassa armbågar de g

Precis Anna!

Det sitter innanför pannbenet om man har stake eller är kärring!

(t+)

Den enda aggressiva personen under LL30 var en kvinna som inte tyckte att 1 meters utrymme räckte för att passera mig i aborrbacken och då var varken hon eller jag så breda 🙂