Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLL vs SM
You need to log in to create posts and topics.

Absolut att StM sliter mer än LL (hur många av er här har förresten sprungit SM?). Man är som sagt ute minst en timme längre. På 2-3 timmar redan.

Nu har jag ju varken sprungit det ena eller det andra, men om jag istället jämför en mil på Midnattsloppet med en mil på Lidingö så skulle jag vilja säga att de är jobbiga på väldigt olika vis. Sprang båda loppen på nästan exakt samma tid (jag var knappt

Har sprungit bägge. Jag tycker att SM är jobbigare då det tar längre tid. Man håller på längre. Sedan är båda apjobbiga om man är otränad.

Med ordentligt vinter- och vårräning med långpass så fixar du SM utan problem. Träna långpasspå asfalt och gärna me

Jag har sprungit 5 km lopp som varit jobbigare än vissa av mina maraton/ultror.

Håller med dom som tycker SM är jobbigare.... Time kills .......

Tack för era svar! Av dem att döma verkar det vara ungefär som jag skulle ha trott, alltså att SM är tuffare. Spontant känns det absolut väldigt mycket så (#)

Sedan tycker jag personligen att det är jobbigare att springa på asfalt än i skog, men det är

Diskussionen är inte ny, och normalt brukar det vara en viss övervikt åt SM.

Göteborgsvarvet...och sedan ett varv till. Att tänka så är inte speciellt bra. Målet är ju Gbv. Alltså tränar man för det.

Att springa en mara innebär att man får fokusera på "bra saker". När man har sprungit 25 km: har man klarat av 25 km eller är det 1

Sprang min första SM och mitt första LL iår. Känslan efter målgång i SM var "fosterställning vs framstupa sidoläge i minst 30 minuter annars dör jag" samt att det tog veckor innan jag kunde springa obehindrat igen. Under själva loppen upplevde jag dock si

StM klart värre tycker jag. Efter Västerbron andra varvet infinner det sig en katastrofkänsla av sällan upplevt slag för min del. Kände inte alls samma på LL. Känslan efter loppen också stor skillnad, efter LL lite lätt träningsvärk som gick över på 1-2 d