Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLL vs SM
You need to log in to create posts and topics.

Thomas: Den där känsla känner jag igen, även om jag tog slut strax innan Västerbron... Tyvärr har jag nån defekt som gör att jag ändå känner att jag måste springa maran igen nästa år. Tiden måste förbättras.. 🙂

Nu börjar det liksom att kantra lite över till att SM är djävligast tycker jag...ehe Ja men har ni då aldrig tagit hjälp av dom här farthållarna som det visst skall finnas---å som kutar varje kilometer på den exakta tiden som dom ska göra för att få en vi

Det beror helt på hur man lägger upp loppen. Jag antar att väldigt många som springer Stockholm marathon lägger upp loppet helt felaktigt. De går ut i ett alldeles för snabbt tempo som de sedan får sota för sista milen. Därför tror jag att många tycker SM

Vet inte om jag missuppfattat situationen men har inte Lidingöloppet 38000 deltagare och Stm 18500? Jag känner inte Att det gör Lidingöloppet till "det mindre loppet".

Äh Ingmari - du behöver inte alls oroa dig för Stockholm Marathon ... det kommer du att klara galant!
Då du står på startlinjen vet du att du har 42,2 km framför dig och bara du anpassar farten enligt sträckan så kommer du att ta dig i mål. (H)
Säkert kom

Visst Daniel. Men hur många av de 38000 springer 30 km distansen?

Men jag bara får den känslan när jag passerar 30 km på Sthlm-maran då folk börjar springa i gåtempo. Om de om de fortsatt i samma tempo skulle de gå i mål på under 3.30 på maran.

Urban: 15713 st. Som StM ungefär. Skillnaden är väl egentligen att alla inte startar samtidigt.