Quote from Ulf Stider on 11 February 2013, 20:01Simon - jag köpte mitt löpband på XXL, ett NordicTrack T8.0 men det finns fler märken som är kompatibla med iFit (Proform tex). Man måste köpa till en wifi-modul för ca 1400 kr och sedan (efter ett år) kostar det 60 kr i månaden att använda det. För mig ä
Simon - jag köpte mitt löpband på XXL, ett NordicTrack T8.0 men det finns fler märken som är kompatibla med iFit (Proform tex). Man måste köpa till en wifi-modul för ca 1400 kr och sedan (efter ett år) kostar det 60 kr i månaden att använda det. För mig ä
Quote from Funbeat user on 11 February 2013, 21:39Outstanding! Thanks (t+)
Outstanding! Thanks (t+)
Quote from Funbeat user on 12 February 2013, 23:28Det där löpbandet (med tillbehör) låter ju helt grymt!!
Det där löpbandet (med tillbehör) låter ju helt grymt!!
Quote from Funbeat user on 12 February 2013, 23:47Klarar bandet av att simulera nerförsbacke också?
Klarar bandet av att simulera nerförsbacke också?
Quote from Funbeat user on 13 February 2013, 12:55Springer alltid med lutning, absolut minimum 1,5% iaf.
För mig personligen så...
- känns enormt mkt bättre i min trasiga knä
- lockas inte att öka steglängd/tempo (har ett kortare löpsteg numera)
- "kan" bara springa runt 25-30 min så så dessto jobbi
Springer alltid med lutning, absolut minimum 1,5% iaf.
För mig personligen så...
- känns enormt mkt bättre i min trasiga knä
- lockas inte att öka steglängd/tempo (har ett kortare löpsteg numera)
- "kan" bara springa runt 25-30 min så så dessto jobbi
Quote from Ulf Stider on 14 February 2013, 06:47Mitt band klarar inte nedförsbackar men det fanns ett på XXL som klarade 3% nedförslut. Sedan finns det ett speciellt incline-band som har väldigt mycket lutning åt båda hållen men det har jag inte sett i Sverige.
Måste säga att iFit har haft en del prob
Mitt band klarar inte nedförsbackar men det fanns ett på XXL som klarade 3% nedförslut. Sedan finns det ett speciellt incline-band som har väldigt mycket lutning åt båda hållen men det har jag inte sett i Sverige.
Måste säga att iFit har haft en del prob
Quote from Funbeat user on 15 February 2013, 07:19Biomekanisk förklaring. I uppförsbacke har man foten i marken under en större del av löpsteget. Det är markant i branta backar, men jag antar att effekten finns även med 1% lutning. Det innebär att den vertikala kraft som måste absorberas i landningen är
Biomekanisk förklaring. I uppförsbacke har man foten i marken under en större del av löpsteget. Det är markant i branta backar, men jag antar att effekten finns även med 1% lutning. Det innebär att den vertikala kraft som måste absorberas i landningen är
Quote from Funbeat user on 15 February 2013, 08:46Rent biomekaniskt ska man nog helst inte springa en meter på löpband. Då det är definitionen på monotont. F ö är allt man inte är van vid "farligt" till en början.
Rent biomekaniskt ska man nog helst inte springa en meter på löpband. Då det är definitionen på monotont. F ö är allt man inte är van vid "farligt" till en början.
Quote from Funbeat user on 16 February 2013, 14:24För egen del har jag 1% i intervallerna och ingen lutning i inlöpning och nedvarvning. Jag som mest springer på löpband för intervallernas skull föredrar minimal lutning för att få det att likna utelöparbana. Kupering och långpass görs utomhus.
För egen del har jag 1% i intervallerna och ingen lutning i inlöpning och nedvarvning. Jag som mest springer på löpband för intervallernas skull föredrar minimal lutning för att få det att likna utelöparbana. Kupering och långpass görs utomhus.
Quote from Funbeat user on 16 February 2013, 16:14Fast 1% lutning har jag förstått är det som mest liknar slätlöpning utomhus...
Fast 1% lutning har jag förstått är det som mest liknar slätlöpning utomhus...