Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninglutande löpband skonar knäna?
You need to log in to create posts and topics.

Mikael, mitt löpband är alternativ 1, Kristinas sålunda alternativ 2…

Huuuu, det där bandet ska jag aldrig någonsin mer beträda. Punkt slut. 🙂

Förlåt om jag går OT, men är det någon annan än jag som har jäkligt svårt att hålla samma kilometertempo på bandet som ute?

Springer jag 8-10 kilometer i terräng/grus/asfalt håller jag ganska enkelt en kilometertid på ca 5:20 och om jag pressar mig, ner

Jag tränar en del på löpband och tycker inte att ansträngningsnivån skiljer vid given fart jämfört med utomhus. Däremot är det mentalt jobbigare att springa på löpband då det blir monotont om du inte ändrar fart/lutning under passet samt att du får ingen

Andreas, jag springer ibland på löpband och upplever stundtals samma sak som du, dvs att det går att springa fortare ute än den fart som anges på löpbandet. Tror vissa löpband är klart felkalibrerade.

En del löpband är också som jag uppfattar det väldigt löst spända. Det blir ruskigt "svampigt" och tungt att springa.

Jag upplever snarare tvärt om att jag kan hålla högre fart på löpbandet. Om det beror på att löpbandet är felkalibrerat, att jag utgår från farten snarare än bara springer eller att det beror på att jag vet att jag inte ska springa lika länge alternativt

Jag springer regelmässigt ca 10% snabbare på löpband än utomhus på träning. Däremot springer jag som snabbast utomhus med en nummerlapp fastnålad på magen.

Mikael; gör inte det väldigt ont det.....?

Nä, vi freaks har förstås nummerlappspiercing.....