Quote from Funbeat user on 17 February 2013, 20:17Mikael, mitt löpband är alternativ 1, Kristinas sålunda alternativ 2…
Mikael, mitt löpband är alternativ 1, Kristinas sålunda alternativ 2…
Quote from Funbeat user on 17 February 2013, 21:09Huuuu, det där bandet ska jag aldrig någonsin mer beträda. Punkt slut. 🙂
Huuuu, det där bandet ska jag aldrig någonsin mer beträda. Punkt slut. 🙂
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 19:54Förlåt om jag går OT, men är det någon annan än jag som har jäkligt svårt att hålla samma kilometertempo på bandet som ute?
Springer jag 8-10 kilometer i terräng/grus/asfalt håller jag ganska enkelt en kilometertid på ca 5:20 och om jag pressar mig, ner
Förlåt om jag går OT, men är det någon annan än jag som har jäkligt svårt att hålla samma kilometertempo på bandet som ute?
Springer jag 8-10 kilometer i terräng/grus/asfalt håller jag ganska enkelt en kilometertid på ca 5:20 och om jag pressar mig, ner
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 21:01Jag tränar en del på löpband och tycker inte att ansträngningsnivån skiljer vid given fart jämfört med utomhus. Däremot är det mentalt jobbigare att springa på löpband då det blir monotont om du inte ändrar fart/lutning under passet samt att du får ingen
Jag tränar en del på löpband och tycker inte att ansträngningsnivån skiljer vid given fart jämfört med utomhus. Däremot är det mentalt jobbigare att springa på löpband då det blir monotont om du inte ändrar fart/lutning under passet samt att du får ingen
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 21:39Andreas, jag springer ibland på löpband och upplever stundtals samma sak som du, dvs att det går att springa fortare ute än den fart som anges på löpbandet. Tror vissa löpband är klart felkalibrerade.
Andreas, jag springer ibland på löpband och upplever stundtals samma sak som du, dvs att det går att springa fortare ute än den fart som anges på löpbandet. Tror vissa löpband är klart felkalibrerade.
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 21:59En del löpband är också som jag uppfattar det väldigt löst spända. Det blir ruskigt "svampigt" och tungt att springa.
En del löpband är också som jag uppfattar det väldigt löst spända. Det blir ruskigt "svampigt" och tungt att springa.
Quote from Tini Kjellin on 19 February 2013, 22:24Jag upplever snarare tvärt om att jag kan hålla högre fart på löpbandet. Om det beror på att löpbandet är felkalibrerat, att jag utgår från farten snarare än bara springer eller att det beror på att jag vet att jag inte ska springa lika länge alternativt
Jag upplever snarare tvärt om att jag kan hålla högre fart på löpbandet. Om det beror på att löpbandet är felkalibrerat, att jag utgår från farten snarare än bara springer eller att det beror på att jag vet att jag inte ska springa lika länge alternativt
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 22:28Jag springer regelmässigt ca 10% snabbare på löpband än utomhus på träning. Däremot springer jag som snabbast utomhus med en nummerlapp fastnålad på magen.
Jag springer regelmässigt ca 10% snabbare på löpband än utomhus på träning. Däremot springer jag som snabbast utomhus med en nummerlapp fastnålad på magen.
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 22:32Mikael; gör inte det väldigt ont det.....?
Mikael; gör inte det väldigt ont det.....?
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 22:41Nä, vi freaks har förstås nummerlappspiercing.....
Nä, vi freaks har förstås nummerlappspiercing.....