Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMål 2008
You need to log in to create posts and topics.

Herregud Rasmus - 60kg??? Anorexia??? Känner ingen vuxen kille som väger så lite. Fundera på att äta lite mer.

Känner Rasmus väl och ser inte direkt några tecken på anorexia. Liiiiite väl hårt att fälla en sån kommentar rakt av om en person du aldrig träffat kan jag tycka...

Håller med Christer.

Hej Börje.

"Herregud Rasmus - 60kg??? Anorexia??? Känner ingen vuxen kille som väger så lite. Fundera på att äta lite mer"

Jag vet nu inte hur lång Rasmus är och det är en viktig parameter i det hela.

Och nu vet jag inte när du anser att man är vuxen o

Jag har väldigt lite muskler, tyvärr. I våras vägde jag 62-63, och det var rätt nära min idealvikt sett till kroppssammansättningen. Ligger på en fettprocent närmare 20 nu, uppskattar jag.

Är 178-179 lång.
Just nu väger jag 67-68 kg.

Sorry - olämpligt ordval. Jag skulle nog snarare ha som mål att lägga på mig mer muskler och därigenom minska fettprocenten än att gå ner i vikt. När jag var 17 vägde jag 65kg och var 1.89 lång och då hade jag inget mål att gå ner i vikt, tvärt om. I dag

Rätt ovetenskapligt, ja. Det finns ingen större poäng för mig att lägga på mig massa muskler (kontraproduktivt för konditionsidrott). Jag bygger inte så lätt heller, så för att gå upp bara nåt kilo muskler skulle jag få träna stenhårt och äta enormt mycke

Är det nåt fel på "bål" eller "överkropp"?

Ja, bål funkar ju bra! 🙂

Men överkropp inkluderar huvud och armar, så det blir fel i det här fallet.

Du vill ha 100m sprintarens ben och 10,000 m löpares överkropp 😀