Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningMål för motionssimmare
You need to log in to create posts and topics.

I bassängen är det för mig helt tydligt att det finns massvis med folk som är sämre än jag och en hel drös med folk, inklusive några ölmagegubbar som jag av rena bamhärtighetsskäl skulle vägra att tävla emot i nån annan gren, som är bättre än jag. Självkl

Chansen är väl dock att man riskerar att stöta på jämbördiga på t ex ett forum som detta och här jämföra sig med halvseriösa motionärer av samma kaliber?

I annat fall är det ju meningslöst att vara här? Eller? 🙂

Visst är det ibland ganska roligt att halvtävlas med nån i simhallen. Speciellt om man själv är lite snabbare! 🙂

Jag tror man kan vara här av andra skäl än att jämföra prestationer.

Nja nu jämför jag ju gärna allt möjligt men till syvende & sist är de flesta av oss tävlingsinriktade.
Ingen gillar ju att vara sist såtillvida att man inte tävlar mot sig själv.

Att enbart vilja genomföra nåt är ju åxå en slags prestation även om man

@ Manne Hur snabb är du på 100 meter fritt?

Det har sagts att människan är alltings mått, men jag har valt att förenkla den tanken lite. Jag utgår istället från mig själv som norm.

Eftersom jag gör rätt så måste alla som presterar bättre vara ecentrerade tramspuckon som ägnar på tok för mycket ti

*ASGARV*

Hahaha, det ligger mycket i det Dan!

Och som svar på Kalles fråga så ligger jag just nu på 1,37 i snitt på intervallkörning men håller ännu inte fullt ut och ska därför försöka öva in herr Wolframm´s eminenta råd.

I det fallet jag lyckas gör det inte så

@ Manne, då ska jag vara före dig upp ur vattnet på kalmar iaf!