Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningMål för motionssimmare
You need to log in to create posts and topics.

Aj knå, men jag har inte tagit ett simtag sedan i juni så jag gjorde det mer som ett test.

Ett vettigt mål är väl att kunna simma 100 m på 2 min, sen att försöka upprepa det x antal ggr på t.ex. starttid 2.15 utan att tappa alltför mkt på varje hundring.

Vill man testa att simma längre sammanhängande sträckor (vilket jag iaf ville i början) ka

Såna mål har jag fortfarande 🙁

Det är väl bra med mål man kan ha kvar länge, så att man har nåt att kämpa för? 😉

Självklart bör man utgå från var man är just nu och sätta upp realistiska delmål utifrån det. Kan väl tillägga att mina allra första frisimsmål var i stil med "klara att s

När jag började med att simma för två månader sen satt jag upp 10x100 med start på 2 min som mål. De klarade jag förra veckan (körde iofs 20x100 ;))
Nästa mål får nog bli med start på 1:45, kommer nog få kämpa lite för de....

Vad innebär det att sätta en tid på 2:00 eller 2:15?
Att du kör 1 x 100 m och vilar till du kommer upp i 2:00 exempelvis för att sedan köra 1 x 100 igen osv? Eller?

Precis. Ju snabbare du simmar ju mer vila får du.

Är det intressant att veta andras mål?
Jag tycker inte det.

Varför ska jag bry mig om nån kan simma 100 meter på 1 minut eller mindre.
Eller kan simma 1000 m på 15 minuter.
Det är ju trevligt för dessa, men har ingen påverkan på min träning.

Förutsättni

Klart att det är intressant att jämföra sig med andra!
Satsar man elitistiskt så behöver man ha nåt att jämföra med för att få en realistisk bild av hur man ligger till i konkurrensen.

Men visst är man enbart en glad motionär som enbart syftar till att f

Jag vill jämföra mig, på så sätt vet man hur man ligger till och om man måste skärpa sin träning 😉