Quote from Funbeat user on 10 October 2009, 08:23Robert, jag förstår inte alls syftet med ditt inlägg.
Vill du bara tala om att DU en bra simmare och löpare?
Rubriken för denna tråd är "mål för motionssimmare". Visst kan man vara motionär även om det sker på elitnivå. För om man klarar av att simma 20
Robert, jag förstår inte alls syftet med ditt inlägg.
Vill du bara tala om att DU en bra simmare och löpare?
Rubriken för denna tråd är "mål för motionssimmare". Visst kan man vara motionär även om det sker på elitnivå. För om man klarar av att simma 20
Quote from Funbeat user on 10 October 2009, 09:32hej markku,
förlåt om det fel på nåt sätt. Jag började simma som jag sa i början av augusti, då kunde jag inte simma 25m utan att vara totalt död. Andades helst inte.. och egentligen var det förra veckan då det verkligen lossnade, fick ett riktigt bra ti
hej markku,
förlåt om det fel på nåt sätt. Jag började simma som jag sa i början av augusti, då kunde jag inte simma 25m utan att vara totalt död. Andades helst inte.. och egentligen var det förra veckan då det verkligen lossnade, fick ett riktigt bra ti
Quote from Funbeat user on 10 October 2009, 10:07Vist är jag helt ny vad gäller simning men 2000m på 30min efter att bara simmat ca. 2 månader låter galet bra. Vad simmar egentligen eliten 2000meter på? Måste väl vara i närheten?
Vist är jag helt ny vad gäller simning men 2000m på 30min efter att bara simmat ca. 2 månader låter galet bra. Vad simmar egentligen eliten 2000meter på? Måste väl vara i närheten?
Quote from Funbeat user on 10 October 2009, 14:53Hej,
Jag tycker inte Roberts tider låter orimliga. Jag har själv simmat crawl sedan i somras och nu simmar jag ca en timma i veckan.Jag har som mål att före årskiftet simma en timma utan vila. Jag räknar lite slarvig med att det tar en sekund per meter.
Hej,
Jag tycker inte Roberts tider låter orimliga. Jag har själv simmat crawl sedan i somras och nu simmar jag ca en timma i veckan.
Jag har som mål att före årskiftet simma en timma utan vila. Jag räknar lite slarvig med att det tar en sekund per meter.
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 22:58Mina mål är:
750 meter under 14 minuter i öppet vatten (sprint i Triathlon)
1500 meter under 30 minuter i öppet vatten (OS distans i triathlon)Jag är en glad motionär som springer milen i september runt 40 minuter och i april runt 52 minuter ... typ sa
Mina mål är:
750 meter under 14 minuter i öppet vatten (sprint i Triathlon)
1500 meter under 30 minuter i öppet vatten (OS distans i triathlon)
Jag är en glad motionär som springer milen i september runt 40 minuter och i april runt 52 minuter ... typ sa
Quote from Funbeat user on 6 November 2009, 10:35ca 80 sekunder på 50m är vad jag klarade efter ca 5-6 träningspass i bassängen med Crawl, (Bröstsim gick då på 65-70s).
Strax efter var jag med i en Triathlontväling (750m simning)och hade sett allt under 20 minuter som en bra prestation!
Tiden slutade p
ca 80 sekunder på 50m är vad jag klarade efter ca 5-6 träningspass i bassängen med Crawl, (Bröstsim gick då på 65-70s).
Strax efter var jag med i en Triathlontväling (750m simning)och hade sett allt under 20 minuter som en bra prestation!
Tiden slutade p
Quote from Funbeat user on 6 November 2009, 11:32Jag hade premiärsimning igår och har kört en hel del torrspegelövningar efter tips från Herr Wolffram samt studerat olika videos på tuben.
Jag körde intervall på 16 x 25 meter med 60 sek vila och snittade 23-25 sek utan att använda benen annat än att sty
Jag hade premiärsimning igår och har kört en hel del torrspegelövningar efter tips från Herr Wolffram samt studerat olika videos på tuben.
Jag körde intervall på 16 x 25 meter med 60 sek vila och snittade 23-25 sek utan att använda benen annat än att sty
Quote from j sollerman on 6 November 2009, 11:34Hur lång tid vändningarna får ta? Minsta möjliga?
Hur lång tid vändningarna får ta? Minsta möjliga?
Quote from Funbeat user on 6 November 2009, 11:49Jag kör voltvändning och den ligger väll på c:a 1,5 - 2 sekunder från det att jag börjar volten tills jag sparkar ifrån... tror jag 🙂
Jag kör voltvändning och den ligger väll på c:a 1,5 - 2 sekunder från det att jag börjar volten tills jag sparkar ifrån... tror jag 🙂
Quote from Elias Engqvist on 6 November 2009, 12:4260s är väldigt lång vila!
60s är väldigt lång vila!