Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 08:09Hormonellt styrd skrev Johan. Styrning av fettförbränningen låter som det skulle kunna bli en dopinggrej av... Träning, men hur i så fall? Extrem kosthållning för att styra över till fettet (Nej tack för egen del!)?
Hormonellt styrd skrev Johan. Styrning av fettförbränningen låter som det skulle kunna bli en dopinggrej av... Träning, men hur i så fall? Extrem kosthållning för att styra över till fettet (Nej tack för egen del!)?
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 08:47Det finns en triathlon-herre vid namn Jonas Colting som gärna berättar om att man bör äta mindre kolhydrater och mer fett. På tävling gäller det förstås att stoppa i sig kolhydrater men under träning så rekommenderar han att man låter kroppen öva på fettf
Det finns en triathlon-herre vid namn Jonas Colting som gärna berättar om att man bör äta mindre kolhydrater och mer fett. På tävling gäller det förstås att stoppa i sig kolhydrater men under träning så rekommenderar han att man låter kroppen öva på fettf
Quote from ellen olsson on 6 August 2009, 08:48Du vet inte hur han skulle prestera om han åt mer kolhydrater och därigenom kunde träna hårdare.
Du vet inte hur han skulle prestera om han åt mer kolhydrater och därigenom kunde träna hårdare.
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 09:02> Hur kommer vi åt fettkraften -- styrning av fettförbränningen, eller träning av fettförbränningen?
Man kan nog se de två som samma sak. Tränar man på fettförbränning så kommer kroppen styra fettförbränningen annorlunda, det är det ju just det som är av
> Hur kommer vi åt fettkraften -- styrning av fettförbränningen, eller träning av fettförbränningen?
Man kan nog se de två som samma sak. Tränar man på fettförbränning så kommer kroppen styra fettförbränningen annorlunda, det är det ju just det som är av
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 09:04> Du vet inte hur han skulle prestera om han åt mer kolhydrater och därigenom kunde träna hårdare.
Nä, det har du rätt i. Men att Colting äter som han gör verkar inte vara nåt hinder för att prestera mycket bättre än vad jag gör. Eller vad du gör?
> Du vet inte hur han skulle prestera om han åt mer kolhydrater och därigenom kunde träna hårdare.
Nä, det har du rätt i. Men att Colting äter som han gör verkar inte vara nåt hinder för att prestera mycket bättre än vad jag gör. Eller vad du gör?
Quote from ellen olsson on 6 August 2009, 09:22Den stora skillnaden mellan mig och Colting ligger inte i vad vi äter eller inte äter...
Den stora skillnaden mellan mig och Colting ligger inte i vad vi äter eller inte äter...
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 09:44Men jag tror definitivt att Bolt är snabbare än mig för att han äter jams. Så det så!
Men jag tror definitivt att Bolt är snabbare än mig för att han äter jams. Så det så!