Quote from Funbeat user on 5 August 2009, 14:07Skummade snabbt resultatdelan av den första artikeln Lady G refererar till (Determination of the exercise intensity that elicits maximal fat oxidation.
ACHTEN et al, Medicine & Science in Sports & Exercise. 34(1):92-97, January 2002)Saxat från resultat
Skummade snabbt resultatdelan av den första artikeln Lady G refererar till (Determination of the exercise intensity that elicits maximal fat oxidation.
ACHTEN et al, Medicine & Science in Sports & Exercise. 34(1):92-97, January 2002)
Saxat från resultat
Quote from Funbeat user on 5 August 2009, 14:12> Kanske kan man träna kroppen att använda procentuellt sett mer fett högre upp i ansträngningsgrad, det säger artikeln dock inget om.
Det stämmer väl med vad uthållighetsidrottare brukar säga, att man kan träna upp sin förmåga att bränna fett vid högre
> Kanske kan man träna kroppen att använda procentuellt sett mer fett högre upp i ansträngningsgrad, det säger artikeln dock inget om.
Det stämmer väl med vad uthållighetsidrottare brukar säga, att man kan träna upp sin förmåga att bränna fett vid högre
Quote from Funbeat user on 5 August 2009, 14:15Det kan vara det som Cyklisterna håller på med på sina 5-6-7-8 timmarspass?
Det kan vara det som Cyklisterna håller på med på sina 5-6-7-8 timmarspass?
Quote from Funbeat user on 5 August 2009, 14:22Jag tror er killar, min poäng var att just den artikeln inte säger något om saken.
Jag tror er killar, min poäng var att just den artikeln inte säger något om saken.
Quote from Funbeat user on 5 August 2009, 14:24Fast den första artikeln konstaterar väl bara i princip att det finns metoder för att med säkerhet bestämma vart Fatmax är samt hur man mäter det, det är den andra som är den intressanta?
Fast den första artikeln konstaterar väl bara i princip att det finns metoder för att med säkerhet bestämma vart Fatmax är samt hur man mäter det, det är den andra som är den intressanta?
Quote from Funbeat user on 5 August 2009, 14:48Vem har någonsin sett en cyklist träna i högt tempo under 5-6-7-8 timmar?
Vem har någonsin sett en cyklist träna i högt tempo under 5-6-7-8 timmar?
Quote from Funbeat user on 5 August 2009, 14:49Jag pratar om att träna upp förmågan.
Jag pratar om att träna upp förmågan.
Quote from Fredrik Närenfors on 5 August 2009, 20:22Vad har maximal fettoxidation att göra med vilken puls man ska ligga och träna på inför en viss uppgift? Det är väl bara intressant för de som motionerar som bantningsmetod.
Det intressanta är hur hårt man kan köra och ändå hinna fylla på glykogenlagren s
Vad har maximal fettoxidation att göra med vilken puls man ska ligga och träna på inför en viss uppgift? Det är väl bara intressant för de som motionerar som bantningsmetod.
Det intressanta är hur hårt man kan köra och ändå hinna fylla på glykogenlagren s
Quote from ellen olsson on 5 August 2009, 21:47Den snabbaste vinner.
Den snabbaste vinner.
Quote from Funbeat user on 5 August 2009, 21:55Sånt här är lysande!
Ni kan -- jag lär.
Har inte tillgång till texterna länkade ovan, men gissar att Achten 2002 är en pilotstudie, gjord på t.ex. den egna forskargruppen eller ev några cykelkompisar. 2003 gjorde de en större studie på bättre tränade f
Sånt här är lysande!
Ni kan -- jag lär.
Har inte tillgång till texterna länkade ovan, men gissar att Achten 2002 är en pilotstudie, gjord på t.ex. den egna forskargruppen eller ev några cykelkompisar. 2003 gjorde de en större studie på bättre tränade f