Quote from Fredrik Närenfors on 3 August 2009, 22:33Men Frida. Att ligga i utbrytning under tjugo mil, typ fem timmar har näppeligen nånting med den anaeroba motorn att göra utan det handlar enbart om att konstant återuppbygga glykoneinlagringen i musklerna. Detta görs alldeles utmärkt med hjälp av Gel och
Men Frida. Att ligga i utbrytning under tjugo mil, typ fem timmar har näppeligen nånting med den anaeroba motorn att göra utan det handlar enbart om att konstant återuppbygga glykoneinlagringen i musklerna. Detta görs alldeles utmärkt med hjälp av Gel och
Quote from Funbeat user on 3 August 2009, 23:16Visserligen heter jag inte Frida, men här går det att räkna! 🙂
En cyklist i sina bästa år drar ca 80 kcal per timme i viloeffekt. Att cykla i 40 km/h kräver enligt "Compendium of Physical Activities Tracking Guide - METs table" ca 16 ggr viloeffekten,
Visserligen heter jag inte Frida, men här går det att räkna! 🙂
En cyklist i sina bästa år drar ca 80 kcal per timme i viloeffekt. Att cykla i 40 km/h kräver enligt "Compendium of Physical Activities Tracking Guide - METs table" ca 16 ggr viloeffekten,
Quote from Funbeat user on 3 August 2009, 23:18Nu är du ute och cyklar igen.
Nu är du ute och cyklar igen.
Quote from Funbeat user on 3 August 2009, 23:22Så dumt, typiskt mig, tänk tvärtom då! 🙂
Så dumt, typiskt mig, tänk tvärtom då! 🙂
Quote from Fredrik Närenfors on 3 August 2009, 23:37Byt ut återuppbygga i min beskrivning till "fylla på" Nu kommer ju en viss del av energin också från fett och inte enbart kolhydrater. Men för övrigt stämmer det att man kan inte ligga på en så hög intensitet mycket längre än de gör i landsvägscykling, pg
Byt ut återuppbygga i min beskrivning till "fylla på" Nu kommer ju en viss del av energin också från fett och inte enbart kolhydrater. Men för övrigt stämmer det att man kan inte ligga på en så hög intensitet mycket längre än de gör i landsvägscykling, pg
Quote from Funbeat user on 4 August 2009, 06:36För att de inte kör så mycket distans och tränar lite fel.
För att de inte kör så mycket distans och tränar lite fel.
Quote from Funbeat user on 4 August 2009, 10:10Ok, då hänger jag med angående glykogenlagren.
Om man grovt räknar på hela loppet kommer 1300 kcal/h i 5 timmar att kräva 6500 kcal. Om man kan tillföra 400 kcal/h genom gel etc, blir detta 2000 kcal. Kvar är 4500 som måste komma från kroppen. Om man ant
Ok, då hänger jag med angående glykogenlagren.
Om man grovt räknar på hela loppet kommer 1300 kcal/h i 5 timmar att kräva 6500 kcal. Om man kan tillföra 400 kcal/h genom gel etc, blir detta 2000 kcal. Kvar är 4500 som måste komma från kroppen. Om man ant
Quote from Funbeat user on 4 August 2009, 10:12Pröva att köra lagtempo några timmar.
Pröva att köra lagtempo några timmar.
Quote from Funbeat user on 4 August 2009, 10:13Vad kommer jag att finna, att jag bränner fett eller får mjölksyra? 🙂
Vad kommer jag att finna, att jag bränner fett eller får mjölksyra? 🙂
Quote from ellen olsson on 4 August 2009, 10:21"Mjölksyra" lär du få...
"Mjölksyra" lär du få...