Quote from Bjarne Lewin on 26 November 2012, 11:31Så det är mer gnäll vid denna årstiden menar du Sylvia! Det kanske det är, men vad handlade de diskussionerna om? Var det det klassiska om att diskussioner spårade ur och att vissa personer var elaka, eller var det mer precis som denna att forumet faktis
Så det är mer gnäll vid denna årstiden menar du Sylvia! Det kanske det är, men vad handlade de diskussionerna om? Var det det klassiska om att diskussioner spårade ur och att vissa personer var elaka, eller var det mer precis som denna att forumet faktis
Quote from Jonny Persson on 26 November 2012, 12:27Visst förändras det över tiden hur vi använder något och det är väl som det ska vara. Utveckling. Hade jag varit säker på en mer allmän trend att man slutar föra diskussioner i forum hade jag trott att det beror på saker som appar och användarbeteende. Me
Visst förändras det över tiden hur vi använder något och det är väl som det ska vara. Utveckling. Hade jag varit säker på en mer allmän trend att man slutar föra diskussioner i forum hade jag trott att det beror på saker som appar och användarbeteende. Me
Quote from Funbeat user on 26 November 2012, 13:14Jag såg precis en slående liknelse av vissa här
>Att klaga är som att sitta i en gungstol - du har möjligheten att göra "något"men du kommer ingenstans
Jag såg precis en slående liknelse av vissa här
>Att klaga är som att sitta i en gungstol - du har möjligheten att göra "något"men du kommer ingenstans
Quote from Funbeat user on 26 November 2012, 13:26Jag tycker Marcus har en bra poäng i det han saknar och efterlyser. Men vill också poängtera att jag tycker Funbeats forum är ungefär som alla andra forum jag sett (en begränsad hyperaktiv användarskara, ämnen som ständigt återkommer, klagomål på de övrig
Jag tycker Marcus har en bra poäng i det han saknar och efterlyser. Men vill också poängtera att jag tycker Funbeats forum är ungefär som alla andra forum jag sett (en begränsad hyperaktiv användarskara, ämnen som ständigt återkommer, klagomål på de övrig
Quote from Funbeat user on 26 November 2012, 13:50En form på diskussionsforum som är jag upplever som är bättre för "frågor/svar" är Stackexchange, se http://stackexchange.com/ och t.ex. http://fitness.stackexchange.com/
Frågor och svar blir rankade av deltagare, det blir inte så blandat med tillrop o
En form på diskussionsforum som är jag upplever som är bättre för "frågor/svar" är Stackexchange, se http://stackexchange.com/ och t.ex. http://fitness.stackexchange.com/
Frågor och svar blir rankade av deltagare, det blir inte så blandat med tillrop o
Quote from Funbeat user on 26 November 2012, 14:16Stackexchange är dock väldigt uttalat just INTE ett forum. Utan just frågor/svar. Det är inte designat för diskussion, vilket (diskussions)forum mer är.
Vilket är bäst? Det är helt enkelt två olika saker.
Stackexchange är dock väldigt uttalat just INTE ett forum. Utan just frågor/svar. Det är inte designat för diskussion, vilket (diskussions)forum mer är.
Vilket är bäst? Det är helt enkelt två olika saker.
Quote from Funbeat user on 26 November 2012, 18:23Jamsa med och jamsa med...är det så vi ska ha det? Ska vi sluta tycka olika, och sluta ha egna åsikter och bara inrätta oss i mot nåt som kontrollerar oss?
Jamsa med och jamsa med...är det så vi ska ha det? Ska vi sluta tycka olika, och sluta ha egna åsikter och bara inrätta oss i mot nåt som kontrollerar oss?
Quote from Jonny Persson on 26 November 2012, 18:32Självklart ska vi tycka olika när vi tycker olika. Är det någon som påstått något annat har jag missat det.
Självklart ska vi tycka olika när vi tycker olika. Är det någon som påstått något annat har jag missat det.
Quote from Funbeat user on 26 November 2012, 19:31Precis, olika är bra..för då blir det nåt för alla:)
Precis, olika är bra..för då blir det nåt för alla:)
Quote from Catharina Brattlin on 26 November 2012, 21:13Evely, både och skulle jag vilja säga. Man behöver inte gå längre bak i tiden än för nästan exakt ett år sen.
Samma mönster följer bakåt ända till 2008 och vid i stort sett exakt samma tidpunkt på året med ungefär samma debattörer inblandade. Så jo, vi
Evely, både och skulle jag vilja säga. Man behöver inte gå längre bak i tiden än för nästan exakt ett år sen.
Samma mönster följer bakåt ända till 2008 och vid i stort sett exakt samma tidpunkt på året med ungefär samma debattörer inblandade. Så jo, vi