Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatMötesplatsen Funbeat
You need to log in to create posts and topics.

Så det är mer gnäll vid denna årstiden menar du Sylvia! Det kanske det är, men vad handlade de diskussionerna om? Var det det klassiska om att diskussioner spårade ur och att vissa personer var elaka, eller var det mer precis som denna att forumet faktis

Visst förändras det över tiden hur vi använder något och det är väl som det ska vara. Utveckling. Hade jag varit säker på en mer allmän trend att man slutar föra diskussioner i forum hade jag trott att det beror på saker som appar och användarbeteende. Me

Jag såg precis en slående liknelse av vissa här

>Att klaga är som att sitta i en gungstol - du har möjligheten att göra "något"men du kommer ingenstans

Jag tycker Marcus har en bra poäng i det han saknar och efterlyser. Men vill också poängtera att jag tycker Funbeats forum är ungefär som alla andra forum jag sett (en begränsad hyperaktiv användarskara, ämnen som ständigt återkommer, klagomål på de övrig

En form på diskussionsforum som är jag upplever som är bättre för "frågor/svar" är Stackexchange, se http://stackexchange.com/ och t.ex. http://fitness.stackexchange.com/

Frågor och svar blir rankade av deltagare, det blir inte så blandat med tillrop o

Stackexchange är dock väldigt uttalat just INTE ett forum. Utan just frågor/svar. Det är inte designat för diskussion, vilket (diskussions)forum mer är.
Vilket är bäst? Det är helt enkelt två olika saker.

Jamsa med och jamsa med...är det så vi ska ha det? Ska vi sluta tycka olika, och sluta ha egna åsikter och bara inrätta oss i mot nåt som kontrollerar oss?

Självklart ska vi tycka olika när vi tycker olika. Är det någon som påstått något annat har jag missat det.

Precis, olika är bra..för då blir det nåt för alla:)

Evely, både och skulle jag vilja säga. Man behöver inte gå längre bak i tiden än för nästan exakt ett år sen.

Samma mönster följer bakåt ända till 2008 och vid i stort sett exakt samma tidpunkt på året med ungefär samma debattörer inblandade. Så jo, vi