Quote from Guest on 12 September 2008, 10:36Tjenna!
Är det nån här inne som kört efter maffetones principer (aerobträning) eller pulsbaseradträning?
Börjar bli less på alla skador jag drar på mig och sjukdomar så jag funderar på att börja om direkt från grunden och köra enligt maffetone i två må
Tjenna!
Är det nån här inne som kört efter maffetones principer (aerobträning) eller pulsbaseradträning?
Börjar bli less på alla skador jag drar på mig och sjukdomar så jag funderar på att börja om direkt från grunden och köra enligt maffetone i två må
Quote from Lars Mörrby on 12 September 2008, 10:46Gå in på jogg.se och sök - finns en massa bra skrivet där.
Egentligen bör man tydligen bara köra lågpulsträning i början för att vänja kroppen, sedan är det
ok att blanda lite men man skall fortfarande köra en del lågpuls.Jag har försökt köra lågpulst
Gå in på jogg.se och sök - finns en massa bra skrivet där.
Egentligen bör man tydligen bara köra lågpulsträning i början för att vänja kroppen, sedan är det
ok att blanda lite men man skall fortfarande köra en del lågpuls.
Jag har försökt köra lågpulst
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 12:03Jag körde en rätt strikt Maffetone-period förra året. Inför en mara så släppte jag sen loss lite sista veckorna och körde några fartavsnitt i passen. För mig fungerade det väldigt bra. Jag hade sprungit en del lågpuls tidigare så min MAffe-fart var rätt h
Jag körde en rätt strikt Maffetone-period förra året. Inför en mara så släppte jag sen loss lite sista veckorna och körde några fartavsnitt i passen. För mig fungerade det väldigt bra. Jag hade sprungit en del lågpuls tidigare så min MAffe-fart var rätt h
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 12:42ok det låter bra
ok det låter bra
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 13:46Jag har precis försökt dra igång en "lågpulsperiod" á la Maffetone. Tycker dock att det redan efter 3 veckor börjar bli dötrist att hålla nere farten och pulsen så mycket. Pulsklockan piper ständigt när man är ute och tränar. Hittills har jag heller inte
Jag har precis försökt dra igång en "lågpulsperiod" á la Maffetone. Tycker dock att det redan efter 3 veckor börjar bli dötrist att hålla nere farten och pulsen så mycket. Pulsklockan piper ständigt när man är ute och tränar. Hittills har jag heller inte
Quote from Lars Mörrby on 12 September 2008, 14:09Johan,
jag tycker det är ok att jogga långsamt. Jag springer på gator och cykelbanor hem omkring och försöker ta olika rundor varje gång. Eftersom man inte är så trött så orkar man se sig omkring, kan titta på trädgårdar, nya hus, etc. Jag springer ofta
Johan,
jag tycker det är ok att jogga långsamt. Jag springer på gator och cykelbanor hem omkring och försöker ta olika rundor varje gång. Eftersom man inte är så trött så orkar man se sig omkring, kan titta på trädgårdar, nya hus, etc. Jag springer ofta
Quote from Funbeat user on 17 September 2008, 10:13Jag har också kämpat på med lågpuls träning, jag är inne på vecka 4.
Jag märker skillnad. Framförallt är jag inte lika "sliten" tom sambon tycker att jag är verkar lugnare i själen. (jag är som en filbunken i vanliga fall också)
Men den stora skillnaden
Jag har också kämpat på med lågpuls träning, jag är inne på vecka 4.
Jag märker skillnad. Framförallt är jag inte lika "sliten" tom sambon tycker att jag är verkar lugnare i själen. (jag är som en filbunken i vanliga fall också)
Men den stora skillnaden
Quote from Funbeat user on 29 September 2008, 11:27Hej.
Jag är mycket intresserad av lågpulsträningen. Är det någon som utförligt kan berätta hur det går till? Och man behöver alltså en pulsklocka? Är det ett bra sätt att koma igång på med löpningen? Det var någon som nämnde en bok, är den bra?
Försöker
Hej.
Jag är mycket intresserad av lågpulsträningen. Är det någon som utförligt kan berätta hur det går till? Och man behöver alltså en pulsklocka? Är det ett bra sätt att koma igång på med löpningen? Det var någon som nämnde en bok, är den bra?
Försöker
Quote from Funbeat user on 29 September 2008, 12:09Det finns ju olika sätt att köra lågpuls. Kör du enligt Maffetone så har du en MAF-puls och när du tränar försöker du ligga på den eller lite under. Dettagäller för hela passet, inte snittet. Så om pulsen rusar i en backe så får man slå av på farten, om m
Det finns ju olika sätt att köra lågpuls. Kör du enligt Maffetone så har du en MAF-puls och när du tränar försöker du ligga på den eller lite under. Dettagäller för hela passet, inte snittet. Så om pulsen rusar i en backe så får man slå av på farten, om m
Quote from Funbeat user on 29 September 2008, 12:21Då ska jag alltså ligga på 153. Det är ju jävligt långt från min vilopuls. Har det någon betydelse? Har en vilopuls på 53. Om jag nu är ute och springer och pulsen sticker iväg, ska jag då gå ett tag eller räcker det med att dra av på farten?
Då ska jag alltså ligga på 153. Det är ju jävligt långt från min vilopuls. Har det någon betydelse? Har en vilopuls på 53. Om jag nu är ute och springer och pulsen sticker iväg, ska jag då gå ett tag eller räcker det med att dra av på farten?