Quote from Funbeat user on 29 September 2008, 15:25Lugn distans är väl helt OK. För mig blir det under 150 i puls med enstaka toppar pga backar. Däremot så skulle säkert jag tycka att det var närmast olidligt tråkigt ifall jag skulle springa enligt Maffes metod med en maxpuls på ca 125.
Lugn distans är väl helt OK. För mig blir det under 150 i puls med enstaka toppar pga backar. Däremot så skulle säkert jag tycka att det var närmast olidligt tråkigt ifall jag skulle springa enligt Maffes metod med en maxpuls på ca 125.
Quote from Funbeat user on 29 September 2008, 15:28Det låter som att det är ett bra sätt för mig att komma igång på. Tror att jag drog igång på för stora växlar nu när jag började jogga. Det blev inte ens kul om man nu inte tycker kräkningar och blodsmak i munnen är kul. Ska kila iväg och köpa en pulskloc
Det låter som att det är ett bra sätt för mig att komma igång på. Tror att jag drog igång på för stora växlar nu när jag började jogga. Det blev inte ens kul om man nu inte tycker kräkningar och blodsmak i munnen är kul. Ska kila iväg och köpa en pulskloc
Quote from Funbeat user on 29 September 2008, 15:41Jag kan hålla med om att Maffe kan fungera på vissa. Men om jag kör enligt formeln 180-54+5=131 så måste jag tyvärr ut och gå, knappt joggfart. Och tittar man på mina kurvor så tycker i alla fall jag att de visar att 131 inte är Maffe-fart för mig.
http:
Jag kan hålla med om att Maffe kan fungera på vissa. Men om jag kör enligt formeln 180-54+5=131 så måste jag tyvärr ut och gå, knappt joggfart. Och tittar man på mina kurvor så tycker i alla fall jag att de visar att 131 inte är Maffe-fart för mig.
http:
Quote from Lars Mörrby on 29 September 2008, 16:11Läs Maffetones bok - han är inte riktigt lika renlärig själv som en del av hans anhängare.
Jag tror personligen att lågpulsträning är bra grundträning och det kan vara speciellt lämpligt för folk som är lite mindre vältränade (typ jag själv).
När det gä
Läs Maffetones bok - han är inte riktigt lika renlärig själv som en del av hans anhängare.
Jag tror personligen att lågpulsträning är bra grundträning och det kan vara speciellt lämpligt för folk som är lite mindre vältränade (typ jag själv).
När det gä
Quote from Funbeat user on 29 September 2008, 16:35Att man kan bli bra utan intervaller betvivlar jag inte för en sekund. Vet ju en del som gjort bra resultat utan. Norskan Kirsten Melkevik Otterbu körde ju tidigare bara mängdträning, och vann ju bland annat Gbg-varvet. Visserligen körde hon extremt mycke
Att man kan bli bra utan intervaller betvivlar jag inte för en sekund. Vet ju en del som gjort bra resultat utan. Norskan Kirsten Melkevik Otterbu körde ju tidigare bara mängdträning, och vann ju bland annat Gbg-varvet. Visserligen körde hon extremt mycke
Quote from Funbeat user on 29 September 2008, 16:39Man kan ju känna efter när man springer också.... 🙂
Dvs lita till sin egen känsla om jobbigt - inte jobbigt. Funkar kanske bättre för oss som inte har en puls som reagerar enligt Maffe-normen. 🙂
Man kan ju känna efter när man springer också.... 🙂
Dvs lita till sin egen känsla om jobbigt - inte jobbigt. Funkar kanske bättre för oss som inte har en puls som reagerar enligt Maffe-normen. 🙂
Quote from Funbeat user on 29 September 2008, 16:44Larsson sprang väl uppåt 8-10 mil på sina pass?
Larsson sprang väl uppåt 8-10 mil på sina pass?
Quote from Bjarne Lewin on 29 September 2008, 17:11Jag skulle mkt gärna tänka mig att köra en omgång till, men att denna gången sänka målpulsen till 140 i stället. Felet är bara att nu inte är rätt tillfälle. Nåväl sådana tillfällen dyker upp, när de dyker upp 🙂
Jag skulle mkt gärna tänka mig att köra en omgång till, men att denna gången sänka målpulsen till 140 i stället. Felet är bara att nu inte är rätt tillfälle. Nåväl sådana tillfällen dyker upp, när de dyker upp 🙂
Quote from ellen olsson on 29 September 2008, 19:11Rune springer inte intervaller men det är fel att säga att han inte kör (eller körde) någon kvalitetsträning.
Rune springer inte intervaller men det är fel att säga att han inte kör (eller körde) någon kvalitetsträning.
Quote from Funbeat user on 29 September 2008, 19:14Rune springer kanske inte intervaller, men när andan faller på ägnar han sig åt fartlek. 🙂
Rune springer kanske inte intervaller, men när andan faller på ägnar han sig åt fartlek. 🙂