Quote from Funbeat user on 13 October 2010, 17:54vad är det jag egentligen blir bättre av maff metoden???
detta är mina tider nu....
jag springer 5.6 km...
1..springer i maxfart.....29:23 minuter...168 i snittpuls..å 186 som max...
2: springer i maff tempo...43:22 minuter..130 i snittpuls..å 142 so
vad är det jag egentligen blir bättre av maff metoden???
detta är mina tider nu....
jag springer 5.6 km...
1..springer i maxfart.....29:23 minuter...168 i snittpuls..å 186 som max...
2: springer i maff tempo...43:22 minuter..130 i snittpuls..å 142 so
Quote from Funbeat user on 13 October 2010, 17:54Hörde någon som sa
"dom flesta motionärer kör sina lugna pass för hårt och sina hårda pass för lungt"och då borde Maffetone vara ett sätt att hålla dom lugna passen lugna....
Hörde någon som sa
"dom flesta motionärer kör sina lugna pass för hårt och sina hårda pass för lungt"
och då borde Maffetone vara ett sätt att hålla dom lugna passen lugna....
Quote from Funbeat user on 13 October 2010, 20:02Jag gissar att du också gick upp rätt kraftigt i mängd i din träning när du gjorde den förbättringen Anders? Då verkar det ju som mest lämpligt att köra extra lugnt för att minimera skaderisk?
Jag gissar att du också gick upp rätt kraftigt i mängd i din träning när du gjorde den förbättringen Anders? Då verkar det ju som mest lämpligt att köra extra lugnt för att minimera skaderisk?
Quote from Funbeat user on 13 October 2010, 21:01Thomas,
Hade inte sprungit så mycket alls på några år pga ryggskada utan tränat annat. Körde igång med lite cykel och löpning och testade MAffetone (ej strikt) efter ett tag. Ett par år tidigare körde jag en marathon där jag tränade tvärtom och försökte s
Thomas,
Hade inte sprungit så mycket alls på några år pga ryggskada utan tränat annat. Körde igång med lite cykel och löpning och testade MAffetone (ej strikt) efter ett tag. Ett par år tidigare körde jag en marathon där jag tränade tvärtom och försökte s
Quote from Funbeat user on 13 October 2010, 22:11Provade köra bara 5 km Maffe ikväll. Rätt o.k. flackt och utför, inte stor skillnad jfr lugn distansfart. Men uppför rena promenaden. Blev faktiskt lite extra jobbigt uppför när det skulle gå så sakta, inget flyt alls
Provade köra bara 5 km Maffe ikväll. Rätt o.k. flackt och utför, inte stor skillnad jfr lugn distansfart. Men uppför rena promenaden. Blev faktiskt lite extra jobbigt uppför när det skulle gå så sakta, inget flyt alls