Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 16:11Thomas,
Maffetone anger rekommendationer för nybörjare, men han har ju kört sitt program på allt från världselit tillblåbär med hjärtfel så det finns ingen one size fits all. Maffetone är relativt vanligt bland triatleter under uppbyggnadssäsongen även o
Thomas,
Maffetone anger rekommendationer för nybörjare, men han har ju kört sitt program på allt från världselit tillblåbär med hjärtfel så det finns ingen one size fits all. Maffetone är relativt vanligt bland triatleter under uppbyggnadssäsongen även o
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 20:00Jag tycker att det är roligt att ni har förebilder å träningsgurun å det hur många som helst.....bara summan blir att ni ger er ut å kutar samt tycker att det är DJÄVLIGT ROLIGT. Själv har jag med åldern rätt slutat att läsa alla träningsråden hitan å dit
Jag tycker att det är roligt att ni har förebilder å träningsgurun å det hur många som helst.....bara summan blir att ni ger er ut å kutar samt tycker att det är DJÄVLIGT ROLIGT. Själv har jag med åldern rätt slutat att läsa alla träningsråden hitan å dit
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 22:26Jag tänker att om man normalt bara kör 3 pass i veckan (ungefär vad jag gör) så hinner kroppen återhämta sig även om man kör klart hårdare än M - så vad skulle vinsten med att springa sakta egentligen vara då?
Jag tänker att om man normalt bara kör 3 pass i veckan (ungefär vad jag gör) så hinner kroppen återhämta sig även om man kör klart hårdare än M - så vad skulle vinsten med att springa sakta egentligen vara då?
Quote from Funbeat user on 13 October 2010, 00:21Thomas,
vitsen är ju att du ska bli effektiv vid din aeroba maxpuls. Det innebär att man blir rätt snabb vid den intensitet där kroppen fortfarande har relativt hög andel energi från fett och kan hålla på länge.
Thomas,
vitsen är ju att du ska bli effektiv vid din aeroba maxpuls. Det innebär att man blir rätt snabb vid den intensitet där kroppen fortfarande har relativt hög andel energi från fett och kan hålla på länge.
Quote from Panama B on 13 October 2010, 01:06Bra blogg Ska jag avkräva Dr. Phil Maffetone en förklaring??
http://roadrunner40.blogspot.com/2010/01/ska-jag-avkrava-p-maffetone-en.html
Bra blogg Ska jag avkräva Dr. Phil Maffetone en förklaring??
http://roadrunner40.blogspot.com/2010/01/ska-jag-avkrava-p-maffetone-en.html
Quote from Funbeat user on 13 October 2010, 06:58Kjell (t+)
Kjell (t+)
Quote from Funbeat user on 13 October 2010, 09:34Håller i princip med TK men samtidigt får man inte glömma pannbenets betydelse. Som motionär kan man överbelasta det lika väl som kroppen. Det kan leda till sänkt motivation och en massa ursäkter till att inte ge sig ut. Typ vädret & liknande irrelevanta
Håller i princip med TK men samtidigt får man inte glömma pannbenets betydelse. Som motionär kan man överbelasta det lika väl som kroppen. Det kan leda till sänkt motivation och en massa ursäkter till att inte ge sig ut. Typ vädret & liknande irrelevanta
Quote from Funbeat user on 13 October 2010, 11:27Detta att man efter träning i låg fart kan springa lite fortare med fortsatt låg puls gissar jag till stor del beror på förbättrad löpteknik/ekonomi i låg fart? Frågan är väl vad det ger mig i högre farter, dvs närmare tävlingsfart, som jag inte kunde få
Detta att man efter träning i låg fart kan springa lite fortare med fortsatt låg puls gissar jag till stor del beror på förbättrad löpteknik/ekonomi i låg fart? Frågan är väl vad det ger mig i högre farter, dvs närmare tävlingsfart, som jag inte kunde få
Quote from Funbeat user on 13 October 2010, 14:02Thomas,
jag körde lite Maffetone för några år sedan och blev förvånad över resultatet. Förbättrade från 6 min/km till kanske 5:15 min/km vid Maffepulsen. På maran höll jag sedan drygt 4:50-fart utan att ha tränat i den farten (förutom några pass på slutet
Thomas,
jag körde lite Maffetone för några år sedan och blev förvånad över resultatet. Förbättrade från 6 min/km till kanske 5:15 min/km vid Maffepulsen. På maran höll jag sedan drygt 4:50-fart utan att ha tränat i den farten (förutom några pass på slutet
Quote from Funbeat user on 13 October 2010, 15:29Det som slår mig när jag läser den där bloggen är att han verkar bara ha kört på - utan att göra någon intervallperiod. Som jag förstått det så ska man när det inte händer ngt längre ändra träningen ett tag.
Att idén är att lägga en stark grund och sedan
Det som slår mig när jag läser den där bloggen är att han verkar bara ha kört på - utan att göra någon intervallperiod. Som jag förstått det så ska man när det inte händer ngt längre ändra träningen ett tag.
Att idén är att lägga en stark grund och sedan