Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 09:29Hur definierar man aerob maxpuls med laktattest? Jag vet de som letar upp sin maximala fettförbränning istället men då börjar det bli mer avancerade analyser.
Hur definierar man aerob maxpuls med laktattest? Jag vet de som letar upp sin maximala fettförbränning istället men då börjar det bli mer avancerade analyser.
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 11:33Anders: som jag förstått det är det den punkt där laktatkurvan börjar sticka iväg uppåt.
Anders: som jag förstått det är det den punkt där laktatkurvan börjar sticka iväg uppåt.
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 11:45Fredrika, Fast Det där var lite intressant på testet. För jag hade exakt lika mycket laktat om jag sprang på 147 i puls och 165. Det var först vid lite högre puls som kurvan blev rätt brant rätt snabbt. Min Maffepuls är 156. Vilket betyder att det inte sp
Fredrika, Fast Det där var lite intressant på testet. För jag hade exakt lika mycket laktat om jag sprang på 147 i puls och 165. Det var först vid lite högre puls som kurvan blev rätt brant rätt snabbt. Min Maffepuls är 156. Vilket betyder att det inte sp
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 12:37Linda: jag tror absolut man skall lita mera på laktattesterna än maffetone. Jag ville bara precisera att det är skillnad med maffetone, som av någon anledning definierar "aerobt" annorlunda än vad man gör inom idrottsfysiologin, ja hela världen faktiskt.
Linda: jag tror absolut man skall lita mera på laktattesterna än maffetone. Jag ville bara precisera att det är skillnad med maffetone, som av någon anledning definierar "aerobt" annorlunda än vad man gör inom idrottsfysiologin, ja hela världen faktiskt.
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 12:50*fniss* "I praktiken tycker jag vi ska göra som Christer säger" Då undrade jag vad han säger och hans inlägg tidigare i tråden var "Jag har klarat mig ganska länge även utan BH!" 🙂
*fniss* "I praktiken tycker jag vi ska göra som Christer säger" Då undrade jag vad han säger och hans inlägg tidigare i tråden var "Jag har klarat mig ganska länge även utan BH!" 🙂
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 13:06Leif, Haha. Så fel det kan bli med vilken Christer man menar 🙂
Leif, Haha. Så fel det kan bli med vilken Christer man menar 🙂
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 20:23Fredrik, ok, då är jag med. Finns ju tusen olika definitioner...
Fredrik, ok, då är jag med. Finns ju tusen olika definitioner...
Quote from Elias Engqvist on 8 April 2009, 22:55Ni är så kloka så!
Ni är så kloka så!