Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 15:15Är det inte ännu "värre" om man är gammal? Min maffepuls ger promenader på plan mark. 🙁
F.ö. vill jag påpeka att den där 7,28-farten som någon beskrev som gångfart är min maxfart och genererar en snittpuls på ca 175. Bara som ett exempel alltså. På att
Är det inte ännu "värre" om man är gammal? Min maffepuls ger promenader på plan mark. 🙁
F.ö. vill jag påpeka att den där 7,28-farten som någon beskrev som gångfart är min maxfart och genererar en snittpuls på ca 175. Bara som ett exempel alltså. På att
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 21:48Lena har helt rätt, det är värre om man är gammal. Formeln ser jag som ren mobbing mot oss som med ålderns rätt slutat att föna håret.
Men som Lena säger, alla är vi olika och generella formler som är applicerbara finns inte. Tyvärr.
Lena har helt rätt, det är värre om man är gammal. Formeln ser jag som ren mobbing mot oss som med ålderns rätt slutat att föna håret.
Men som Lena säger, alla är vi olika och generella formler som är applicerbara finns inte. Tyvärr.
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 22:02Att göra ett laktat-test för att få pulszoner är både mer rättvist och bättre 🙂
Att göra ett laktat-test för att få pulszoner är både mer rättvist och bättre 🙂
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 22:44Det finns en metod som alltid funkar för alla individider utan undantag och som dessutom är helt gratis. Borgskalan. Den tar hänsyn till såväl maxpuls som vilopuls som dagsform och ålder och vikt. Den är helt enkelt ALLTID rätt. Pulsklockor, laktat/kondi
Det finns en metod som alltid funkar för alla individider utan undantag och som dessutom är helt gratis. Borgskalan. Den tar hänsyn till såväl maxpuls som vilopuls som dagsform och ålder och vikt. Den är helt enkelt ALLTID rätt. Pulsklockor, laktat/kondi
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 22:51Anders Borg?
Anders Borg?
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 22:52Linda: fotnot bara, men maffepulsen *ska* ligga lägre än den aeroba gränsen. Om du med maffepuls menar strikt Maffetone, alltså. Om du med "maffepuls" menar "aerobt pulsintervall" så är det självklart en annan sak.
Laktattest is da shit (H) (V)
Linda: fotnot bara, men maffepulsen *ska* ligga lägre än den aeroba gränsen. Om du med maffepuls menar strikt Maffetone, alltså. Om du med "maffepuls" menar "aerobt pulsintervall" så är det självklart en annan sak.
Laktattest is da shit (H) (V)
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 23:37Gunnar.
Gunnar.
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 23:39Med en fet cigarr i munnen eller det är inte en bror till Arne?
Med en fet cigarr i munnen eller det är inte en bror till Arne?
Quote from Elias Engqvist on 8 April 2009, 00:11Jag har klarat mig ganska länge även utan BH!
Jag har klarat mig ganska länge även utan BH!
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 09:16Säg att man ligger i sitt aeroba pulsintervall ända upp till 180 bpm, varför är det då bättre att träna långsamma pass på en puls runt säg 155 istället för 170 då man kan hålla hyfsat tempo och fortfarande köra aerobt??
Säg att man ligger i sitt aeroba pulsintervall ända upp till 180 bpm, varför är det då bättre att träna långsamma pass på en puls runt säg 155 istället för 170 då man kan hålla hyfsat tempo och fortfarande köra aerobt??