Quote from Guest on 29 September 2008, 10:56Jag undrar om det här är en bra metod för att komma igång med löpningen? Har sprungit lite grann men får inte ordning på det. Känns tungt och motigt och ibland hopplöst. Promenerar en hel del men känner att det inte ger så mycket längre.
Så det jag undra
Jag undrar om det här är en bra metod för att komma igång med löpningen? Har sprungit lite grann men får inte ordning på det. Känns tungt och motigt och ibland hopplöst. Promenerar en hel del men känner att det inte ger så mycket längre.
Så det jag undra
Quote from Funbeat user on 29 September 2008, 11:06Här finns lite mer skrivet:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=293021
Här finns lite mer skrivet:
Quote from Funbeat user on 29 September 2008, 11:21Tack :o)
Tack :o)
Quote from Lars Mörrby on 29 September 2008, 15:44Belinda,
läs Jonas Coltings bok "Jag vill ju bara se bra ut naken" - kostar under 100kr på Adlibris.
Sedan skaffar du en pulsklocka och ger dig ut. Håll pulsen under cirka 135. Så fort den går över detta så går du lite tills pulsen gått ner. Börja med 3
Belinda,
läs Jonas Coltings bok "Jag vill ju bara se bra ut naken" - kostar under 100kr på Adlibris.
Sedan skaffar du en pulsklocka och ger dig ut. Håll pulsen under cirka 135. Så fort den går över detta så går du lite tills pulsen gått ner. Börja med 3
Quote from Funbeat user on 29 September 2008, 19:53Hej, har precis köpte en bok av Maffetone själv, Träna för livet. Har inte hunnit läsa hela ännu. Men det känns svårt att löpa mellan 122-132 i puls som det blir för mig. Springer jag riktigt långsamt så kan jag ligga strax över 140 en bra dag. Och går ja
Hej, har precis köpte en bok av Maffetone själv, Träna för livet. Har inte hunnit läsa hela ännu. Men det känns svårt att löpa mellan 122-132 i puls som det blir för mig. Springer jag riktigt långsamt så kan jag ligga strax över 140 en bra dag. Och går ja
Quote from Funbeat user on 29 September 2008, 21:47Tack för era svar. Var ute och joggade idag och tog det väldigt lugnt och det kändes bättre. Har ni någon bra prisvärd pulsklocka att tipsa om?
Tack för era svar. Var ute och joggade idag och tog det väldigt lugnt och det kändes bättre. Har ni någon bra prisvärd pulsklocka att tipsa om?
Quote from Lars Mörrby on 30 September 2008, 08:33Belinda,
om du bara skall hålla koll på pulsen och inte vill ha en massa annan info som hastighet, sträcka, mm, så duger de billigaste modellerna men jag skulle nog rekommendera att du köper ett stort märke, Polar eller Suunto, med ett band du spänner ru
Belinda,
om du bara skall hålla koll på pulsen och inte vill ha en massa annan info som hastighet, sträcka, mm, så duger de billigaste modellerna men jag skulle nog rekommendera att du köper ett stort märke, Polar eller Suunto, med ett band du spänner ru
Quote from Funbeat user on 1 October 2008, 10:49Jag testade ett pass enligt maffe och fann det så själsdödande att jag inte tänker fortsätta. Får se om jag ids ge det fler chanser i framtiden.
Jag testade ett pass enligt maffe och fann det så själsdödande att jag inte tänker fortsätta. Får se om jag ids ge det fler chanser i framtiden.
Quote from Elias Engqvist on 2 October 2008, 19:52Jag vet inget om Maffe-metoden men som vanligt hajar jag till när någon säger: Spring under X bpm (Börje). Är det maffetone-metoden som säger att man ska springa under 145(eller vad du skrev) eller är det du Börje?
Idiotiskt iaf!
Jag vet inget om Maffe-metoden men som vanligt hajar jag till när någon säger: Spring under X bpm (Börje). Är det maffetone-metoden som säger att man ska springa under 145(eller vad du skrev) eller är det du Börje?
Idiotiskt iaf!
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 20:26>>Jag vet inget om Maffe-metoden...
Uppenbarligen!
>>Jag vet inget om Maffe-metoden...
Uppenbarligen!