Quote from Elias Engqvist on 2 October 2008, 21:41Varför tror du det?
Tror du också att man kan räkna ut maxpuls mha ålder?
Varför tror du det?
Tror du också att man kan räkna ut maxpuls mha ålder?
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 21:47Vet inte, låter bara lite bitsk i inläggen här, och ja, visst tror jag på den formeln, men bara som en generell formel för människor i stort och inte applicerbart på enskilda, precis på samma sätt som BMI funkar bra på människor som grupp men inte applice
Vet inte, låter bara lite bitsk i inläggen här, och ja, visst tror jag på den formeln, men bara som en generell formel för människor i stort och inte applicerbart på enskilda, precis på samma sätt som BMI funkar bra på människor som grupp men inte applice
Quote from Elias Engqvist on 2 October 2008, 21:53Tyvärr(?) är både du och jag och en hel del andra här på funbeat enskilda individer och kan därmed inte använda formeln till något. Då är det bättre att gå ut o springa i en backe och lägga på några slag...
Tyvärr(?) är både du och jag och en hel del andra här på funbeat enskilda individer och kan därmed inte använda formeln till något. Då är det bättre att gå ut o springa i en backe och lägga på några slag...
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 22:05Tycker inte man ska lägga på några slag, annars bra.
Tycker inte man ska lägga på några slag, annars bra.
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 22:07Alltså, det var exakt de här sakerna som diskuterades i den andra tråden. Därför tror jag en del av oss är lite för trötta för att dra allt en gång till. För att sammanfatta min egen ståndpunkt tycker jag såväl metoden (om den används rätt) och kritiken h
Alltså, det var exakt de här sakerna som diskuterades i den andra tråden. Därför tror jag en del av oss är lite för trötta för att dra allt en gång till. För att sammanfatta min egen ståndpunkt tycker jag såväl metoden (om den används rätt) och kritiken h
Quote from Elias Engqvist on 2 October 2008, 22:07Mja, ofta orkar man ju inte dom där sista 2-3 pulsslagen men det är väl individuellt det också...
Mja, ofta orkar man ju inte dom där sista 2-3 pulsslagen men det är väl individuellt det också...
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 22:08Christer, håller med dig, gillar inte generella formler och att detta ska kunna appliseras på alla.
Dock kan man enkelt sammanfatta Maffetone-metoden med spring i "snacke-tempo". Att sedan killen tar fram en formel för detta som gör att han kan skriva b
Christer, håller med dig, gillar inte generella formler och att detta ska kunna appliseras på alla.
Dock kan man enkelt sammanfatta Maffetone-metoden med spring i "snacke-tempo". Att sedan killen tar fram en formel för detta som gör att han kan skriva b
Quote from Elias Engqvist on 2 October 2008, 22:09Uttrycker man det så Urban så kan jag hålla med!
Uttrycker man det så Urban så kan jag hålla med!
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 22:43Tur man har ganska låg maxpuls då. För mig blir Maffetone samma sak som ett långpass löpning. Enda skillnaden är att jag tillåter pulsen stiga i backar. Hur gör ni ej ännu Maffetone-frälsta i uppförsbackar?
Tur man har ganska låg maxpuls då. För mig blir Maffetone samma sak som ett långpass löpning. Enda skillnaden är att jag tillåter pulsen stiga i backar. Hur gör ni ej ännu Maffetone-frälsta i uppförsbackar?
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 22:52Jag vill gärna pröva Maffetone. Men samtidigt: idag kunde jag liksom med små små steg dansa mig upp för en tokbrant stenig lång backe, utan högre puls än 165 - det gick bara inte att sluta!!
Jag vill gärna pröva Maffetone. Men samtidigt: idag kunde jag liksom med små små steg dansa mig upp för en tokbrant stenig lång backe, utan högre puls än 165 - det gick bara inte att sluta!!