Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMagiska gränser
You need to log in to create posts and topics.

OK, så nu har det bildats två klubbar för inbördes beundran. 🙂 sub-50 och sub-60.

Det enda jag minns om sub-50 var att i lumpen sa befälet att alla skulle springa under 50 minuter. Och vi skulle fortsätta tills alla gjorde det. Så jag kämpade mig igeno

Under 2.40 på maran har gäckat mig i två års tid nu. Trodde nästan att jag hade det i hamn i Rotterdam för snart två år sen men då small ljumsken med 14 km kvar. Linkade in på 2.47 i stället vilket var något av ett antiklimax... Efter det var det en låååå

Gäckat och gäckat, men jag har satt upp ett mål på sub 20 på 5km. Lyckades inte i fjol, ett försök gav 20:27. Hoppas på det i år istället. Valde sub 20 på 5 eftersom jag är för lat och inte orkar öka min träning till 7-8 mil för att ha en chans på sub 40

Jag vet inte om det är så magiska mål, men jag har i alla fall jämna och fina siffror att sikta på: under 40 på milen och under 1.30 på halvmaran. Vinterns grundträning har gått riktigt bra, så jag har gott hopp om att ta de tiderna när jag börjar träna m

För mej är det stora målet Lidingöloppet. Sprang det 4 gånger på 80-talet under 2.15... och tänkte försöka göra om det även i höst. 20 års jubileum :D.
Men jag tror att det kommer att behövas en del ytterligare träning för att komma dit. Skam den som ger

Mina magiska gränser var för mig överlag sub4-tempo, där jag efterhand betat av de kortare distanserna och nu bara har maran kvar, dvs 2.48.48 skulle sitta fint. men det får vänta tills nästa år! (H) Jag vill i år under 1.20 på halvmaran samt under 37 på

För mig hägrar sub-40 på milen och sub-90 på Halvmaran. Fast årets mål är sub-39 och sub-88.

Det jag tror att jag har störst chans på är sub-90. Får jag bara vara hel och träna utan avbrott så finns chansen till de tuffare målen också!

Maran får vänta

Jag skulle göra sub-180 på Tjejvasan i år tänkte jag ... får väl satsa på 5 km löpspår på 25 min istället ... förutom milen under 60.

Jag är med dig leif ...... 20 minuter på 5 km är min magiska gräns.

sub4-tempo blir dock tufft för mig!

ett delmål är satt till 22.30 🙂

Distans // Sub-Mål// Nu
5 km // 25 // 25.07
10 km // 50 // 52.22
21,1 km //2.00 // 2.02.xx
42,2 km // 4.30 // 4.36.xx

Och det vore ju bara f-n om jag inte klarar åtminstone 3 av målen i år. (#)