Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 23:42Framåt-Framåt-Lätt-och-Stark. På varje steg. Detta mantra kör jag på kortare tävlingar, 5 och 10 km. Så att jag inte ska sjunka ner i steget och bli lat utan komma ihåg att det är framåt jag ska, med spänstiga steg, i ett enda lågt flyyyyyt!
Till vardags
Framåt-Framåt-Lätt-och-Stark. På varje steg. Detta mantra kör jag på kortare tävlingar, 5 och 10 km. Så att jag inte ska sjunka ner i steget och bli lat utan komma ihåg att det är framåt jag ska, med spänstiga steg, i ett enda lågt flyyyyyt!
Till vardags
Quote from Camilla Höög on 30 July 2008, 15:49Sprang en runda igår och då kom jag på vad jag brukar säga och tänka när jag börjar bli trött eller sega: "Jag är en robot (som kan hålla på hur länge som helst)", "Benen är mekaniska och bara fortsätter", "Koppla bort hjärnan, låt benen sköta sig själv"
Sprang en runda igår och då kom jag på vad jag brukar säga och tänka när jag börjar bli trött eller sega: "Jag är en robot (som kan hålla på hur länge som helst)", "Benen är mekaniska och bara fortsätter", "Koppla bort hjärnan, låt benen sköta sig själv"
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 15:54Jag ÄLSKAR robot-mantrat, ska köra det idag när jag ger mig på 20x200m - 200m joggvila. "jag är en robot..."
Jag ÄLSKAR robot-mantrat, ska köra det idag när jag ger mig på 20x200m - 200m joggvila. "jag är en robot..."
Quote from ellen olsson on 30 July 2008, 15:56Kraftwerk skulle vara stolta över er. Det fattas bara att ni cyklar också... 😉
Kraftwerk skulle vara stolta över er. Det fattas bara att ni cyklar också... 😉
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 16:05Nu skall jag springa hem från jobbet och köra 2X(2X4min)med 3 min vila i vo2max fart (under 3.40 min/km)
Mantrat blir:
"Varma öl och kalla element"
eller
"Detta måste bara göras om det skall bli sub 38 min på midnattsloppet"
eller
"varför, varför,
Nu skall jag springa hem från jobbet och köra 2X(2X4min)med 3 min vila i vo2max fart (under 3.40 min/km)
Mantrat blir:
"Varma öl och kalla element"
eller
"Detta måste bara göras om det skall bli sub 38 min på midnattsloppet"
eller
"varför, varför,
Quote from Elias Engqvist on 30 July 2008, 16:40Det enda "mantra" jag nånsin haft är "Öh öh öh öh" dvs stånk stön stånk stön
Det funkar det med
Det enda "mantra" jag nånsin haft är "Öh öh öh öh" dvs stånk stön stånk stön
Det funkar det med
Quote from Francesco Maria Di Campli on 30 July 2008, 18:17Det viktiga för mig är oftast att jag börjar tänka på nåt som engagerar mig. Tex att jag hittar på konversationer eller så. Nåt som är positivt, nåt som känns kul. Sen helt plötsligt har jag hållt igång i en timme och är nästan förvånad. Blir alltid bäst
Det viktiga för mig är oftast att jag börjar tänka på nåt som engagerar mig. Tex att jag hittar på konversationer eller så. Nåt som är positivt, nåt som känns kul. Sen helt plötsligt har jag hållt igång i en timme och är nästan förvånad. Blir alltid bäst
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 21:05"Steget, steget, steget..." eller "Nä, nu skiter jag i det här."
Men eftersom jag är orienterare undviker jag oftast mantran. Börjar jag nämligen fokusera på annat än kartan så springer jag fel..
"Steget, steget, steget..." eller "Nä, nu skiter jag i det här."
Men eftersom jag är orienterare undviker jag oftast mantran. Börjar jag nämligen fokusera på annat än kartan så springer jag fel..
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 21:34*långa lätta KEnyanska löpar steg*
betoningen ska ligga på början av kenyanska och ordet uttalas på två steg, just att det blir lite disharmoni i mitten gör att man vaknar till lite.
Annars fungerar blandade svordommar också bra alternativt "Strutstakti
*långa lätta KEnyanska löpar steg*
betoningen ska ligga på början av kenyanska och ordet uttalas på två steg, just att det blir lite disharmoni i mitten gör att man vaknar till lite.
Annars fungerar blandade svordommar också bra alternativt "Strutstakti
Quote from Funbeat user on 31 July 2008, 00:20Hållning, Kadens, Balans......
Hållning, Kadens, Balans......